Inlägg från: Helle333 |Visa alla inlägg
  • Helle333

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Anonym skrev 2011-03-30 16:37:00 följande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647...

Så fruktansvärt tragiskt!!!!
    Detta var två personer som åt väldigt dålig vegansk kost. Äter man en bra vegansk kost kan man mycket väl få friska barn. En av dem absolut friskaste och härligaste människorna jag någonsin träffat på växte upp med två föräldrar som levde på strikt vegansk kost och även deras dotter fick denna kost. Friskare människa får man leta efter.
    Det spelar ingen roll om man äter vegansk kost eller kött osv om man äter dålig mat som inte ger tillräckligt med vitaminer, proteiner osv.
    Och det finns säkert bra naturmetoder att hjälpa barn med bronkit men kål och lera? Det hade jag aldrig ens försökt med.
    Dessa två handlade (tror jag) i ren okunskap om vad deras dotter behövde för något.
  • Helle333
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-01 10:57:58 följande:
    Har absolut ingenting med amningen att göra. Hennes föräldrar var veganer tex. Så bröstmjölken blev näringsfattig. Äter man varierad och bra kost så är amning det absolut bästa! Skam för folk som ger ersättning av egoistiska själ.
    Bara för att man äter vegansk kost betyder inte det att den är näringsfattig. Tvårtom om man VET VAD MAN SKA ÄTA så är det inga problem. En av de friskaste människorna jag någonsin träffat på växte upp med två strikta veganska föräldrar och även deras dotter växte upp med vegansk kost och friskare och mer välmående människa få rman leta efter
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....