Inlägg från: morochmer |Visa alla inlägg
  • morochmer

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Nu var det ju inte amningen det var fel på utan föräldrarnas förmåga att sköta ett barn. Men allt går att vrida och vända på så det blir intressnata artiklar i skavllerpressen,.

Tragisk händelse. Barn dör och skadas hela tiden pga av oförmåga från föräldrar.

• morochmer
    Elavela87 skrev 2011-04-01 09:58:47 följande:
    Ja se veganer...
  • morochmer
    Elavela87 skrev 2011-04-01 09:58:47 följande:
    Ja se veganer...
    De flesta som försummar sina barn är INTE veganer. Vad säger du om det?
  • morochmer
    Zandra E skrev 2011-04-01 10:10:10 följande:
    Klart att man inte måste äta kött som förälder eller ge sina barn kött om man inte känner för det...men då kanske man ska läsa på hur man ska göra för att sitt barn ska få i sig allt det behöver ändå.....och inte riskera sitt barns hälsa/liv för att man tycker synd om djur....som det var i detta fallet!...
    Nej, så tror jag inte det var. Föräldrarna var troligen svagbegåvade eller psykiskt sjuka.
  • morochmer
    snooslove skrev 2011-04-01 16:15:47 följande:
    har ej läst om de sagts något men enligt mig är amning och sunt förnuft bäst. alltså en blandning av amning och vanlig föda !. Men enbart amning har någon aldrig sagt är bra man SKA introducera barn för mer än enbart amning. :).. 
    Att man introducerar mat innebär inte per automatik att barnet äter den. Jag har helammat uppemot året och det är inte ovanligt . 
  • morochmer
    snorkan skrev 2011-04-01 17:36:26 följande:
    okej...själv har jag aldrig varit med om att någon helammat vid 11 månader....men nu pratar jag om just det åxå.....du skriver största delen, men man helammar inte om man till största delen ammar och låter barnet få något annat där emellan STOR skillnad

Jag snackar alltså HELAMMAR....blanda inte in något annat 
    är det stor skillnad på näringsintaget ifal ett bar smakar på  en sked ibland och på en vecka kanske totalt får i sig en matsked?

Vilket fall som helst så helammar många i 11 månader eller längre.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....