Inlägg från: Chocoholic |Visa alla inlägg
  • Chocoholic

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Pellinell skrev 2011-03-31 20:18:10 följande:
    Det var ju inte amningen som var felet utan vegankosten som gjorde bröstmjölken näringsfattig. Äter man normalt dör inga barn av att ammas i 11 månader, tvärtom. I utvecklingsländer är det de långtidsammade barnen som klarar sig bäst eftersom de andra får ersättning utrörd i för mycket eller smutsigt vatten, samt alltför små och näringsfattiga måltider. 

Löjlig artikel, tycker jag.  
    Men hur klarar dom sig bäst egentligen? Om mammorna inte får i sig tillräckligt mycket näring så bör ju bröstmjölken vara näringsfattig. Nu har man ju sett att näringsfattig mjölk kan döda barn. Vad är det som de undernärda kvinnorna i u-länder gör annorlunda?
  • Chocoholic
    tessilus skrev 2011-03-31 21:55:53 följande:
    det hade ju inget med att hon ammade barnet elelr inte att göra. fan vad tråkigt, nu kommer ju många kanske inte amma sitt barn
    Nå, det kommer nog bli barn av de barnen också. De finns ju knappast folk som skulle skippa amningen och inte ge annan föda. Skulle några välja bort amning och ge ersättning istället så lär det inte få lika allvarliga konsekvenser som länken i TS hänvisar till.
  • Chocoholic
    infragilis skrev 2011-03-31 22:00:33 följande:
    Men å andra sidan är det knappast poängen. Det är sorgligt ändå.
    Det är klart att det är sorgligt! Ett barn dog av vanvårdnad. Tycker dock att DET är poängen, inte att det är tråkigt för att nu kanske några kommer välja bort amningen till sina barn.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....