Inlägg från: Bambusa |Visa alla inlägg
  • Bambusa

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

läst ts och aftonbladet!

bebisen var 11månader, och är då lite för gammal att klara sig enbart på bröstmjölk..  dåliga förldrar var felet, dom skulle såklart gett henne valnig mat utöver amningen..
    även två citat ut texten på aftonbladet..

"Båda föräldrarna var strikta veganer, som inte åt några animaliska produkter. Bröstmjölken var näringsfattig och gav inte barnet de vitaminer hon behövde."    

"När lilla Louise var på niomånaderskontroll märkte läkaren att barnet led av bronkit. Läkaren ville då lägga in barnet på sjukhuset, men föräldrarna föredrog att ta med henne hem och behandla henne med bland annat kål och lera."

• Bambusa
    SötFlöt skrev 2011-03-31 12:52:21 följande:
    Jag går bara efter vad BVC sagt till mig, inte att man är onormal (ursäkta) men finns det tillräckligt med näring i bröstmjölk efter 9 månader? Det har dom sagt till mig att det inte gör. Och man vill ju gärna ge det bästa till sin barn men alla gör som dom vill eller tycker är bäst.
    självklart finns de näring kvar, en kanske inte så de räcker till helamning,utan man får ge smakisar eller hela potioner vanlig mat med.. amma utöver vanlig mat är bra om man gör till 2 ungefär..  bvc är oftas väldigt dåligt insatta i amning.. tyvärr...
  • Bambusa
    MinNatalie skrev 2011-03-31 15:00:41 följande:
    Jag blir så trött på allt tjat om att börstmjölk är det bästa! Det må vara så.......Men trots att jag bara kunde ge min dotter bröstmjölk i 2 månader och därefter mjölkersättning så blev hon aldrig sjuk förens hon var omkring året.
    Även fast vi var mycket på öppna förskolan och annat där det är lätt att komma i kontakt med bakterier och virus.
    Än idag blir hon nästan aldrig sjuk!

Jag känner däremot många som ammat sina barn länge och deras bebisar blev/blir sjuka titt som tätt och ordentligt dessutom.
    ja, råjölken är ju den viktigaste, och 2 månader är bra mkt bättre än inget.. hur mkt dom blir sjuk beror ju på massa olika orsaker, min dotter ammades i 10mån, va förkyld 1-2gånger innan 1 år..
    då träffade vi massa andra barn,dom böt nappar osv.. vi är mkt på köpcentrum,ikea, ullared osv där de sprids mkt förkylningar å sånt..
    fick 3dagars feber vid 15 mån.. sen lite förkylningar och 1magsjuka, nu är hon 2år 3mån..
    jag har alltid haft lätt för å bli sjuk, och har varit förkyld mm i 7veckor sen dec förra året..  jag fick tex inte gå på dagis för barnläkarn min.. hoppas inte dottern ärvt de från mig..
  • Bambusa
    JaneEyre skrev 2011-03-31 15:09:11 följande:
    Ärligt talat nu. Hur mkt näring kan det finnas i den kvinnans bröstmjölk? Blir så arg, sånna människor borde inte ens få ha barn. Att det inte ringer någon som helst klocka när ens 1åring väger 5 kilo!! 5 KILO!? Har för f*n sett nyfödda som väger mer! För övrigt så anser jag amning är alltid bäst och veganism är fel. Allsidig kost ska det vara!
    ja min dotter kom ut i v37 å vägde 4kg.. vid ett år 10 kg..  urs, kan inte ens tänka mig hur smal den stackarn lär ha varit..  in dotter har varit riktigt knubbig so bebis, est när hon helaades, sen smalnade hon av ju indre hon ammade..  ja hade grädde i tuttarna, å nästa gång hoppas de de blir lika,då ska ja donera mjölk till bb/neo så do förtidigt födda och sjuka bebisarna får riktig mjölk..
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....