Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Jag är inte bara vegan jag är totalt jävla blind också som inte ser att mitt barn tynar bort....Idiotjävlar...

• Queenie70
    Suneboll skrev 2011-03-31 12:53:51 följande:
    ja men antagligen inte för att mamman var vegan eller för att barnet ammades som artiklen beskriver..då skulle det inte finnas några ungar alls i u-länderna el i krigsdrabbade områden...där lider ju mammorna av vitaminbrist etc o varenda unge ammas i flera år. I indien är de flesta veganer o alla barn ammas länge.nä ngt annat har drabbat det stackars barnet. om man överhuvud taget tror på den typen av journalistik så förstår man att dessa skräptidningar kan överleva. texten är missvisande med bilden och det finns inte ett uns av saklighet el fakta i texten...mer än att ett par har vanvårdat ett barn som de ANTAGLIGEN förstod var sjukt...står inte heller någonstans hur det är med det. Ett barn som är sjukt o inte äter får näringsbrist såklart.
    ...och det finns ju ingen överdödlighet bland spädbarn i u-länderna eller??
  • Queenie70
    infragilis skrev 2011-03-31 13:26:28 följande:
    Det beror mycket på barnsjukdomar. Här vaccineras de flesta, och så finns penicillin och modern sjukvård.
    Men självklart 'är många barn i U-länderna undernärda vilket i sin tur gör dem mer mottagliga och sårbara för sjukdomar, så jag tyckte det var ett konstigt argument att typ...Funkar det i U-länderna så funkar det ju här...för det funkar ju faktskt inte alls i u-ländera som har en helt horribel barnadödlighet.
  • Queenie70
    infragilis skrev 2011-03-31 13:32:23 följande:
    Nej. Barnen ammas i flera år och slipper på så sätt ofta undernäring.
    Jag förstår inte....det låter som att du menar att barn i U-länder generellt sätt är friskare för att de helammas, än i andra delar av världen?
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....