• logg81

ÄrR det verkligen så ovanligt?

Jag fick en massa jäkla skit påtvingat på förlossningen. Kände mej som en försökskanin ett tag där... Men när man försöker föda barn i 6 dagar hinner man väl med en hel del varianter för att slippa lida...

Alvedon tyckte jag att de trugade med hela tiden.... Jag fick bada och det var ju trevligt tills jag spydde... då var det inte lika trevligt längre. O så fick jag morfin att sova på. DET var bra grejer det...
    Jag fick akupunturnålar i ryggen men jag är opererad så min känsel är inte vad den borde vara där... Det kändes som om kärringen satt en kniv i ryggen på mej... ( Ja... hon var en riktig häxa till BM :-S)
    Lustgasen provade jag men eftersom jag är sövd med mask får jag panik i andningsmaskerna så jag blev blå i ansiktet när de tvingade på mej masken. De höll ju på att ta livet av mej där...

Till slut fick jag EDA... Jag känner "mardröm" innan EDA´n och "underbart" när den kickade in... Jag friade till och med till narkoskillen när han kom tillbaka för att se så det blev bra

Om jag nu får så pass bra betalt att jag överväger att föda barn igen så ska jag ha en narkosare som väntar på mej i dörren till förlossningen. EDA är grejen för mej

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • logg81

Zirup:

Man kan röra på sig... Man kan gå, hoppa och vifta om man vill det
    Det EDA´n gör är att ta bort smärtan.

• logg81
    Krake skrev 2011-03-30 12:50:53 följande:
    Det är väl olika på olika typer av EDA? De jag känner som haft det har inte kunnat gå.
    Men oj... Ja min bror fick eda när han opererade knäet. Då var han "förlamad" från midjan och nedåt.

En vanlig förlossnings-eda ska man väl kunna gå på? Jag var uppe och sprang lite titt som tätt. Alla jag pratat med som fått det har kunnat röra på sig normalt under sin förlossning... (eller ja... så normalt som man nu kan )
Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?