Inlägg från: Andie11 |Visa alla inlägg
  • Andie11

Nyheter om Caras nya riktlinjer för Indienadoptioner?

Hej,
    har någon hört något mer om den indiska adoptionsmyndigheten Caras nya riktlinjer som skulle ha presenterats för alla barnhem i Indien som jobbar med Indienadoptioner under förra veckan?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 07:50
    ....det blev en hel del återupprepningar av ordet Indien men ni förstår säkert vad jag menar :) orsaken till varför jag ställer frågan är att jag försöker luska ut huruvida riktlinjerna kommer att påverka tiden mellan mitt BB och RB. Jag har förstått att den kan komma att förlängas men kan den, tvärtom, även förkortas?

• Svar på tråden Nyheter om Caras nya riktlinjer för Indienadoptioner?
  • Andie11

Tack för ditt svar! Vi har precis fått BB och handlingarna är på plats i Indien. Från det du skriver så förefaller det ju så att processen tyvärr kanske kommer att fördröjas. *Suck*. Hoppas bara att vi får mer besked om detta under väntetidens gång. Hittills har jag inte kunnat hitta något på nätet men det kommer säkert.

• Andie11

Tack Hanya72 och MamaLily! Solig
    Är jätteglad men bävar inför vad som verkar bli en lååååång väntan. Men, men, huvudsaken är att BB har kommit och att vi är på g. Licensfrågan bör inte bli något problem men allt annat som du beskrev, Hanya, kan ju bli det. Hittade förresten den här informationen på nätet, gällande Australien av alla ställen:
    https://www.ag.gov.au/www/agd/agd.nsf/Page/IntercountryAdoption_WhatsNew_WhatNew. Annars verkar de nya riktlinjerna inte ha fått något genomslag internetledes men med tanke på att de presenterades under förra veckan är det kanske för mycket begärt.

Svar på tråden Nyheter om Caras nya riktlinjer för Indienadoptioner?