Ni som redan har ett barn o försöker få syskon, hur tänker ni kring ÄD o syskonförsök?
Jag har nu fyra IVF-syskonförsök bakom mig, och ruvar just nu. Om detta försök inte lyckas -hoppas hoppas hoppas! - så kommer jag nog inte göra flera IVF:er. Jag säger nog för jag har väldigt goda möjligheter, det har mest varit strul med medicineringen som har gjort att jag inte kommit till ET. Men jag börjar bli väldigt less. Det som fick mig att fundera på ÄD var att min syssling gjort massor med IVF:er och inte lyckats och har nu fått tvilllingar genom ÄD. Hon var så fruktansvärt lycklig på dopet, jag nästan gråter när jag tänker på det. Efter 20 år utan barn, äntligen ha fått de så efterlängtade pojkarna. Så kanske ÄD vore något att testa, det biologiska har jag aldrig brytt mig egentligen, jag skulle kunna tänka mig att adoptera men får inte göra det av olika anledningar, så varför inte egentligen. Å andra sidan står jag nog i höst och tänker ett försök till...så svåra frågor det här!! men bra att skriva av sig när man funderar och försöker fatta sina beslut.