• Dr Mupp

En undran?

Absolut inte före det att barnet är minst 4 år och väger minst 15 kg. Men om man älskar sina barn och vill att de ska åka så säkert som möjligt så väntar man så länge man kan. Vilket innebär ca 125 cm eller 25 kg för Britax Two-way som är den stol som räcker längst.

karolin79 skrev 2011-03-26 09:48:33 följande:
    Vi har fått vända vår (3,5 åring) pga att hon har så långa ben.
    Men detta gjorde vi nyligen, tycker man ska vänta så länge det går.
    Långa ben är inte anlending att vända. Att sitta med böjda ben är inte farligt. Att sitta framåt i den åldern är däremot livsfarligt. Fast ni kanske föredrar att hon bryter nacken än att hon sitter lite obekvämt.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Dr Mupp
    karolin79 skrev 2011-03-28 16:53:56 följande:
    Tjabba eller nåt: hur kan du bara ens tro det? Du vet ju Inget om mig o bara attackerar mig på detta sätt.
    Fruktansvärt!!
    Jag bara gav min synpunkt på hur vi gjort!
    Tja för det finns bara två anledningar att vända framåt och det är när barnet väger 25 kg eller när öronen sticker upp ovanför kanten på Britax Two-way. Alla andra anledningar är väredlösa och innebär att man i onödan riskerar livet på sitt barn. Jag kan vara se en anlening till varför man frivilligt riskerar livet på sitt barn och det är att man inte bryr sig ifall det skadas eller dör.
  • Dr Mupp
    pluvdo skrev 2011-03-28 22:57:53 följande:
    Det där är allt lite väl hårt, du.
    Det är det säkert men jag tycker det är fruktansvärt att småbarn dör i onödan för att föräldrarna vänder dem för tidigt.
Svar på tråden En undran?