• Mysanochmimer

När fick du tillbaka mensen?

Eftersom det är sååå olika så vänder jag mig främst till dig som har gjort liknande mig, dvs helammat i 6 månader och sen fortsatt delamma,
    Min son blir 9 månader på fredag, jag delammar fortfarande.

Har gjort gravtest som visar negativt, lite besviken blev jag allt, så det är inte därför.
    Har molvärk av och till därav att jag testade mig..

Så, när kom eran mens tillbaka?

• Svar på tråden När fick du tillbaka mensen?
  • Erica80

Mensen kom när sonen va ca 2 månader.. Hann precis bli av med avslaget..
    Jag helammade

• Xofina

Fick min son för 6 veckor sedan imorgon och fick min mens tillbaka idag...yeay!........

• Xofina
    Mysanochmimer skrev 2011-03-28 16:59:36 följande:
    Det måste kännas rejält sugigt.. :(
    Ja usch ja Rynkar på näsan
  • Elinesmamma

Jag fick min mens 1 månad efteråt... Fy fan säger jag bara.. jävlar i havet vad ont det gjorde... Denna månad har den dock inte kommit.... Har även haft oskyddat sex... Hmm.. undra sa flunda...

• Elinesmamma
    Elinesmamma skrev 2011-03-29 12:59:10 följande:
    Jag fick min mens 1 månad efteråt... Fy fan säger jag bara.. jävlar i havet vad ont det gjorde... Denna månad har den dock inte kommit.... Har även haft oskyddat sex... Hmm.. undra sa flunda...
    Jag fick henne den 18 Januari, mens 18 feb och denna månad har den inte kommit..
  • milli79

1a barnet efter 6mån (men hade börjat ge smakisar vid 4mån men ammade ändå ofta och mycket) hann ha mens 2ggr & blev gravid sen. Dottern är nu snart 3mån & har inte fått mens än.

• angelikaa

Helammade till sonen va drygt 5½ månad.. slutade helt när han va 6 månader. Äter minipiller Cerazette. Började med dom när han va 2 månader tro jah.. mensen kom tillbaka när jah slutade helt å amma.. haft små blödningar till å från sen 10e den här månaden. Lite drygt eftersom jah haft de 1-1½ vecka, sen fri nån dag för att mensen sen kom tillbaka. Så de är väl att allt håller på ställa sej till rätta igen.

• hannis

Efter exakt 10 månader. Delammade fortfarande då 3-4 gånger/dygn.

• ja88

Sonen är 2 månader idag och idag fick jag även tillbaka mensen... helammar *suck*

• JohannaKO

4 veckor.... fan! Trodde jag skulle slippa i alla fall till sommaren!

• Xofina

Nu vart jag lite snopen när jag var hos barnmorskan på efterkontroll igår och hon berättade att det är vanligt att man får en liten blödning (som sparsam mens, precis som jag hade!) cirka 6,7,8 veckor efter förlossningen. Det behöver inte alls vara mens!! Förvånad Utan det är som ett "slut" på allt gällande förlossning och graviditet.
    Får jag en blödning nästa månad igen är det mens så får se om jag får någon blödning om cirka en månad då ..hmf?

Kan meddela att alla behöver inte få någon sådan! hehe :)

• skånegås

1:a 8 månader
    2:a 6 månader
    3:e 4 månader
    4:e är nu 2 v...
    Har helammat knappt 6 mån med alla och fortsatt delamma tills de varit 10-15 mån...

• Långväntan

min son blir nu 9 månader. Jag har ammat som dig men slutade nu för en vecka sendan. Och min första mens kom när han var 8 månader. Så jag fick tillbaks den när jag delammade.

Svar på tråden När fick du tillbaka mensen?