• Mysanochmimer

När fick du tillbaka mensen?

Eftersom det är sååå olika så vänder jag mig främst till dig som har gjort liknande mig, dvs helammat i 6 månader och sen fortsatt delamma,
    Min son blir 9 månader på fredag, jag delammar fortfarande.

Har gjort gravtest som visar negativt, lite besviken blev jag allt, så det är inte därför.
    Har molvärk av och till därav att jag testade mig..

Så, när kom eran mens tillbaka?

• Svar på tråden När fick du tillbaka mensen?
  • kixan

Med stora tjejerna efter 14-15 månader. Helammade i 5-6 månader och delammade när mensen kom. Med minsta så kom menshelvetet idag, hon är inte ens 4 månader och jag helammar.. Skrikandes

A -03, F -05, V -10
  • Zirup
    Mysanochmimer skrev 2011-03-23 09:25:48 följande:
    Ok
    Har väl en lite förhoppning att bli gravid innan den kommer jag å, men vi jobbar inte riktigt på det utan blir det så blir det

Haha, jamen det är ju svårt att jobba på det när man inte vet hurdana cykler man har, när man har ÄL och sånt. Allt sånt där kan ju vara väldigt oregelbundet också efter att man fött barn (jag har bara haft två mensar än så länge men nu senast var det ju dryga 50 dagar emellan) så "blir det så blir det" är väl en bra inställning.

• Mysanochmimer
    Zirup skrev 2011-03-23 12:15:36 följande:

Haha, jamen det är ju svårt att jobba på det när man inte vet hurdana cykler man har, när man har ÄL och sånt. Allt sånt där kan ju vara väldigt oregelbundet också efter att man fött barn (jag har bara haft två mensar än så länge men nu senast var det ju dryga 50 dagar emellan) så "blir det så blir det" är väl en bra inställning.

Haha det har du ju helt rätt i
  • Knabbo

jag helammade i 6 månader o sedan delammade jag...mensen kom på dan nästan, 8 månader efter förlossningen...hann med en mens o sen flyttade det in en liten bebis i magen igen :D

• fru edinge

Med första barnet o8 jan, fick jag mens 1 gång när han var 14 månader, blev gravid direkt då..

• Louvre

har varit gravid och ammat sedan 2008 och har inte hunnit få tillbaks mensen innan nästa graviditet de senaste gångerna, haha!

helammade 6 mån och har blivit gravid när yngsta varit lite över 6 mån varje gång så helammningen måste ju fungerat som ett visst skydd.

Prinsessmor <3
  • Googels

Efter 7 månader med ettan. 

Efter 3 månader med tvåan, men sen gick det två månader innan den kom andra gången och har därefter inte fått någon och lillkillen är nu 7 månader.

Helammade båda och började med minipiller runt 3 månader, om det nu hade någon påverkan  

Svar på tråden När fick du tillbaka mensen?