• Smultron ett

Har du blivit fotograferad på The studio?

Fick nyss ett presentkort på The studio
    Jag har varit där en gång och det var väldigt kul.
    Har du varit där. eller på nån annan fotostudio?
    Tyckte du det var kul?

Don't you dare criticize what you can-not understand!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du blivit fotograferad på The studio?
  • Smillasmatte
    La Lola skrev 2011-03-21 07:12:48 följande:
    Jag vet inte ens vad det är?
    Är de som knäpper likadana foton på alla tro?

Med markerade ögonbryn, samma rosa nyans på läppstiftet liggandes på en spegel?
    Sprider sig som en löpeld på Facebook, iaf bland mina vänner....
    Cool
  • Lindreas

La Lola, jo, de där spegelbilderna är från The Studio. Jag fotades där när det var rätt nytt, men bilderna är dyra, alla sminkas likadant och fotas i samma poser. Korkskruvslockar, läppglans och ljus ögonskugga i inre ögonvrån. Originellt...

• starlight
    La Lola skrev 2011-03-21 07:12:48 följande:
    Jag vet inte ens vad det är?
    Är de som knäpper likadana foton på alla tro?

Med markerade ögonbryn, samma rosa nyans på läppstiftet liggandes på en spegel?
    Sprider sig som en löpeld på Facebook, iaf bland mina vänner....
    det är så låg klass på de fotona. Varken sminkös eller fotograf kan ju ha någon som helst utbildning. Ser inte folk hur hemskt de blir sminkade? Jämför med vilken modeblaska som helst, inte sjutton sminkar sig fotomodeller som en kvinna från öststaterna 1972?? Och ser jag ett enda foto till med tjejer som hänger över den där spegeln som de har i Göteborg så skriker jag!!! Snälla, de fotona är skrattretande, låt dem inte lura er på era pengar! gah.....
  • La Lola

Här i stan får man tydligen bestämma själv hur man vill bli sminkad...
    Öh....låter ju jätteproffsigt verkligen.....

"Jag tar min gamla vanliga sminkning, spela roll om jag ser ful ut i den."

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • starlight
    La Lola skrev 2011-03-21 08:09:15 följande:
    Här i stan får man tydligen bestämma själv hur man vill bli sminkad...
    Öh....låter ju jätteproffsigt verkligen.....

"Jag tar min gamla vanliga sminkning, spela roll om jag ser ful ut i den."
    jaja, tydligen är det ju flera som tycker det är kul och som gärna betalar. Men jag skulle definitivt inte göra det. Och förresten, hur snyggt är det med 10 vänner som har samma spegel med i profilbilden på fejjan?
  • Åskan

Jag har gjort det. Jättekul. Tyckte inte man blev sminkad som en polsk hora. Tvärtom, blev sminkad väldigt snyggt och naturligt. Hade aldrig kunnat göra det själv.

Det är ju frivilligt att åka. Samt att köpa bilder Alla i min grupp köpte inte korten. Men som trötta småbarnsmammor var det jättekul att få en dag utan barn och bara umgås. Vi gick ut och åt och drack vin sen och hade vansinnigt trevligt.

• Hettie

När jag fotades på the studio blev jag i alla fall inte erbjuden någon spegel att ligga på. Var jättenöjd med både sminkning och bilder och personalen var trevlig. Jag och min kompis hade en jättekul dag.
    När jag fotades på modell för en dag i örebro såg jag DEFINITIVT ut som en öststatshora och så var det den där spegeln och otrevlig personal. Jag kan ju säga att jag inte köpte några bilder och det kändes som ett stort slöseri av min tid.

Hoppas inte att the studio har tappat i kvalite så att de också gör exakt samma på alla nuförtiden. det vore synd. När jag var där upplevde jag att de visste vad det pysslade med.

• Lindreas

Haha, jo de säger ju att man får välja stil själv. De frågade hur jag ville ha det, jag sa att jag oftast har lite rockig sminkning och frisyr, sotade ögon och lite tuperat och rufsigt liksom. "Okej!" sa sminkör och "frisör" och gjorde korkskruvar och dock-look.

• La Lola

Jag tycker att mångas bilder blir fina men nu när "alla" tar såna bilder känns det inte som en grej för mig.....
    Jag vill inte "vara som alla andra".

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Har du blivit fotograferad på The studio?