• Gaaaa

Saker jag önskar att jag hade vetat när jag kämpade

Hormoent DHEA kan öka chanserna för oss som är 30+ Har själv beställt det från USA nu.

Gå alltid båda när det är läkarbesök. Har varit med om att informationen ändrades i efterhand. Hade inget "vittne" då utan gråtandes och blåst fick lämna kliniken utan den hjälp jag blivit lovad.

Fick en titthålsoperation trots att de fick igång flödet i mina äggledare. vaknade med 2 hål. Svaret var att de vill ta en titt. Nu var det tur för de hittade endometriosen då.

• Gaaaa

Det enda jag vet är att det ersätter fårt vanliga hormon som vid + 25 sjunker och fortsätter sjunka till klimakteriet tror jag :-S Det gör så att vi "äldre" får svårare att få barn.
    Sedan hjälper det till vid dåliga värden med AMH, men jag kan inte så mycket om det och har inte kollat mitt värde ännu.
    Så under 3 månader hjälper hormonet ägget mm att växa som det ska + att kroppen orkar pruducera ägg vid varje ägglossning.

Jag har fått mina tabletter och vi ska försöka på den "vanliga" vägen lite nu.

Min mage mådde aldrig bra med all stimulering och slutsprutan, allt detta stimulerade bara min endomertrios.
    Ibland hade jag så ont så jag knappt kunde gå..

• Gaaaa

Ni som har endometrios se till att få den behandlad innan ni börjar med IVF, eftersom ivf stimulerar endon.

Köp E vitamin som är bra för livmodern. Bidrottning gele (tabletter) super nyttigt, Kvinna gravid är inte heller fel.
    Jag tog även B vitamin, omega 3 och folsyra.

Ta reda på hur tjock slemhinna ni har, hur mycket ägget delat sig innan ni får tillbaka det osv..
    När man lär sig så kan man ifrågasätta!!

• Gaaaa

Ta reda på vad erat AMH värde ligger på. Detta talar om äggreserven bra är mellan 2-6.

• Gaaaa

Jag beställde det från DHEA.com.
    Jag har inte tagit det i samband med IVF, men det beror på att jag inte visste att det fanns då.

Jag ska lägga in länken om DHEA.

Jag har fått ta AMH provet på min klinik fast jag är färdig. Det kanske beror på att läkaren själv vill ha svar.. För hon misstänker att mitt sjunkit.

• Gaaaa
    Tant Groda skrev 2012-10-23 16:50:45 följande:
    Håller på med min första ivf och jag önskar att jag varit mer förbered på hur mycket tid det skulle ta och hyr påfrestande det är!

Oftast så går det bara bra!!
Svar på tråden Saker jag önskar att jag hade vetat när jag kämpade