André och hans mamma skrev 2011-03-18 11:38:47 följande:
Tycker du ska vara tydlig till pappan vad du tycker och försöka få honom att förstå hur det kan påverka dottern med dels många nya partners som hon kanske fäster sig vid och de försvinner. Händer det mer sällan är det ju sånt livet är, men är det ett ständigt bytande så är det ju lite onödigt. Har han dottern bara var treje helg kan han ju ägna sig åt dottern då istället för nya partners. Att säga åt dottern att kalla dem för mammaXX låter i mina öron helt befängt. En annan sak om det är samma partner och barnet själv känner att det vill säga mammaXX det är väl upp till dem. Men naturligast är väl att bara säga förnamnet.
jag kallar min styvpappa för pappa, min egen dog några år innan den nya kom in i bilden, dessutom var det en dålig pappa jag hade innan som jag gärna inte såg som pappa då jag var jätteglad fast jag var 16 och började kalla honom det. Mina tre bonusbarn har vi "halvtid" och de säger inte mamma till mig, de har en jättebra mamma, sen slinker det ur lite då och då i förbifarten men ignet som nån av oss uppmärksammar, lätt hänt att det blir så när man lever i en familj :) Men försök prata med honom utifrån dotterns perspektiv. Lycka till!
Jag har sagt till han många gånger men han lyssnar inte.
Han hade en tjej i sommras me två barn. o ansvariga som han är sätter han vår dotter i mitten sätet utan bil stol..när dom åker. Jag fick reda på det o blev galen men han lyssnar inte alls.
Jag tog ju upp det här ämnet med att han inte ska presentera varenda tjej han träffar för henne.Men han går bakom ryggen på mig o gör det ändå. I hopp om att vår dotter ska ha blivit stum eller nått då hon pratar väldigt mycke med oss.
Hon tog själv upp att pappa o anna ville att de kalla henne mamma Anna..o de kändes på henne som att hon inte tyckte de va ok eftersom jag va hennes mamma.
hon kallar sin nya styvpappa efter namn o ja kommer aldrig kräva nått annat heller. Hon känner nog bäst va hon vill kalla sin förebild.
Tack så mycke =)