Anonym (My) skrev 2011-03-22 06:51:37 följande:
Tack för informationen! Jag ska läsa på om PGD innan mötet.
Ja, det är redan nu jobbigt för både mig och min kille. Menar du att jag borde prata med någon proffesionell, typ kurator?
Kram till dig också! Och lycka till med nästa försök

Ja, det kan vara bra att prata med en kurator. Det har ofta kännts helt oöverstigligt för mig och min man. Själv hade jag ju mitt genetiska samtal långt innan jag började den långa vägen mot graviditeter och med de missfall som jag ju var tvungen att gå igenom inna hjälp erbjöds.
Jag var nog inte så psykiskt förberedd på allt vad det innebär. Dels hela baletten med själva graviditeten, trötthet, hunger etc och så att bara vänta och vänta på mf. Kolla hjärtat med VUL, som inte slog/slog oregelbundet och så vänta på att missfallet ska komma. Inget stöd och ingen föreslog samtal. Sitta i väntrummet på mödravården med alla magar, för att kolla om allt kommit ut efter missfallet..
Och sen den ständiga ångseten under graviditeretna för att göra en abort i vecka 15..
Nu vet jag inte om ni så att säga har rätt till IVf/PGD omgående eller om ni också har mf att "klara av" innan ni får hjälp. I så fall är det ännu viktigare att försöka hitta ett sätt att bearbeta det på, det är så destruktivt att bara gå och vänta på att se om barnet är skadat eller inte.
Kram och lycka till!