Biomamman vägrar acceptera mig..
Jag bor tillsammans med min sambo och hans 3-åriga dotter, vi har varit tillsammans i snart ett år och allt kanske har hänt ganska snabbt men detta var en sån där Hollywood story där man hittar sitt livs kärlek och allt klickar helt fantastiskt! Hans dotter älskar mig och tyr sig jättemycket till mig, i början lät vi henne komma till mig hela tiden för att hon inte skulle känna sig påtvingad en ny vuxen och jag var mer en lekkompis till henne och vän till pappa. Hon accepterade mig helt och hållet och frågade efter mig hela tiden när jag inte var hemma hos dom.
Efter några månader var min sambos andrahandslägenhetskontrakt på väg att ta slut och vi beslutade att han och dottern skulle flytta in hos mig (hon bor varannan vecka hos oss). Biomamman som var den som ett halvår tidigare gjort slut med min sambo blev helt plötsligt jättekär i min sambo igen och ville ha tillbaka honom till varje pris. Detta gick ju naturligtvis han inte med på.
Tiden har gått och hemma hos oss fungerar allt jättebra, dottern sover bra, äter bra och är glad och go! Problemet är biomamman som vägrar att acceptera mig och nu begär att jag inte ska kallas för bonusförälder för att hon ansr att det är för tidigt och att det är känsligt för henne som mamma! Det är väl inte upp till henne! Vi är ju en familj här och jag väntar dotterns första syskon. Jag tror det handlar om avundsjuka, men det gör livet mycket jobbigare för oss alla i vilket fall.
Hon anser att alla beslut som tas ska ske utan att jag har nåt att saäga till om vilket är ok, även om jag har åsikter så är det ju min sambo som är pappan som tillsammans med henne har rätt att ta beslut. Men hon tror att jag tar beslut som min sambo framför, vilket jag inte gör. Ja, allt är en soppa och hon har en borderline störing vilket gör henne mer än svårghanterlig. Men hur kan man samarbeta med någon som hela tiden sätter käppar i hjulet?? Kan man inte bara vara vuxen för sitt barns skull! Hon är ju det viktigaste här, inte vad vi vuxna har för roller! Någon mer som har liknande problem? Hon stjäl även våra kläder som vi köper eftersom vi köper nya kläder och hon köper slitna secondhandkläder i fel storlek. Allt känns så fel som hon gör.. suck.
/Ledsen.