Inlägg från: litesollitemoln |Visa alla inlägg
  • litesollitemoln

Biomamman vägrar acceptera mig..

" jag tror inte det huvudsakligen handlar om svartsjuka utan om en oro för att "förlora" sin dotter på ett eller annat vis.....rädsla för att bli ersatt. Ta den upplevelsen på allvar."

Håller med ovan.
    Be pappan säga till biomamman att hon alltid kommer vara mamma, flickans mamma. Att vara mamma är något speciellt och oftast är det mamma som gäller, när det väl gäller. Bara att tänka på sig själv och sin egen relation med sin mamma. Det kanske kan lugna henne.

Själv är jag bonusmamma, försöker ligga lågt, inser att min sambo haft ett tidigare liv och för barnens skull har jag inte tagit dispyterna. Om nu biomamman även är borderline så ligg lågt, inget du kan göra kommer att godtas, någonsin mötas eller förstås. Du bara lägger dina känslor öppet och sårbart i onödan.

Låt även pappan kommentera om kläderna, blanda dig inte i för mycket, du kanske då gör en Björntjänst och får även i framtiden vara den som styr upp allt.  Efter ett tagkanske biomamman mjuknar, det var ju trots allt hon som lämnade honom. Koncentrera dig på den lilla i magen.

Kram

Svar på tråden Biomamman vägrar acceptera mig..