• jennie88

19 år längtan efter barn. Hjälp!

Jag hade en stabil situation när jag var 19 och ett stabilt förhållande med en kille som är 9 år äldre, alltså precis som du. Jag hade fast jobb och fast bostad och en enorm längtan efter barn. Har dessutom alltid känt att jag inte riktigt "passar in" i min åldersgrupp, alltid legat steget före på något sätt.
    Jag slutade med p-piller när jag var nyss fyllda 20 och blev gravid 4 månader senare. För 15 månader sen föddes vår son och han är det bästa som hänt mig. Självklart har det funnits och finns jobbiga stunder med barn som det gör för ALLA föräldrar. Men jag har inte upplevt min vardag som annorlundare än de i min föräldragrupp som är både 10 och 20 år äldre. Vi hade jättebra kontakt trots att några pappor var lika gamla som min egen mamma. Jag tror att du gör rätt i att rannsaka dig själv och om du kan klara det men låt inte åldern vara avgörande, alla är så olika i samma ålder. Se mer till om ni klarar det praktiska och det känslomässiga. Prata massor med din sambo och se till så att ni verkligen är på samma nivå! Det är viktigt!

Mamma till Valter född 100126
Svar på tråden 19 år längtan efter barn. Hjälp!