• Xofina

19 år längtan efter barn. Hjälp!

Jag har längtat efter barn sedan jag själv var liten liten.
    Du tar väl studenten nu i sommar och din fästman har jobb och ni har även hus.
    Jag tog studenten förra sommaren och strax därefter blev jag gravid, jobbade då även som vikare inom äldreomsorgen (tyvärr inte så min sgi höjdes så jag går på lägsta nivå men vi klarar oss!)
    Min karl är snickare med bra lön och jag tar ut 5 dagar i veckan + barnbidrag och vi har även en DYR hyra (7000 i månaden) men vi klarar oss bra.
    För 4 veckor sedan föddes vår son och vi kan inte vara lyckligare!
    Jag är 20 år (född 90) fyller 21 nu i april och min karl är även han född 90 (fyllde 21 i januari) och vi är SÅ glada över att vara unga föräldrar. Jag själv tycker det är en perfekt ålder.

• Xofina

Måste bara säga att det där med stadigt förhållande...
    Jag har känt min fästman sedan vi var 12 år gamla, alltså 9 år i höst, varit tillsammans i 5 år och förlovade i 3.
    Vet vissa äldre som skaffar barn efter ett halvår tillsammans vilket jag tycker är helt sjukt.
    Mina farföräldrar var 19 år gamla när de fick man pappa, mina föräldrar var 20 respektive 21 när de fick min bror och inte har någon av dem lidigt för det. Mina föräldrar lever dessutom fortfarande tillsammans. Jag håller med om att det finns unga föräldrar som skaffar barn för att "bebisar är gulliga" men det finns ju även vuxna som också gör det. Kasta inte oss alla unga över en kant.
    Bara för att vissa vill leva livet och supa,slåss och röja loss betyder det inte att ALLA vill det.
    Jag gör allt, ALLT för min son om det nu betyder att jag måste offra mitt liv om så krävs.

Svar på tråden 19 år längtan efter barn. Hjälp!