19 år längtan efter barn. Hjälp!
Jag har inte direkt längtat efter att få barn, utan alltid tänkt att när dagen väl kommer så kommer den. När jag sedan blev gravid som blivande16 åring var det inget svårt val för mig. Hann sluta 9:an precis lagom, sommarjobbade hela sommaren och jobbet ledde senare till tillsvidare anställning och när min dotter sedan föddes i oktober hade jag jobbat upp min SGI.
Min dotter föddes och jag var föräldraledig med henne under 1 år, sedan började hon dagis och jag började jobba igen fast på ett nytt ställe. Det gamla jobbet gick i konkurs på grund av den största chefen (på huvudkontortet i en annan stad) fifflade med pengar och gjorde dumheter. Jag jobbade kvar på det nya jobbet 1,5 månad innan jag insåg att min dotter var lite för liten för att gå på dagis. Blev hemma några månder med föräldrapenning och efter det skolades hon in på ett nytt dagis, medan jag blev arbetssökande under sommaren fram tills mina gymnasiestudier började i augusti.
Nu är jag snart klar med mitt andra år på gymnasiet och jobbar samtidigt som krönikor för Norrköpings Tidningar, är ambassadör och ansiktet utåt för sajten Loppi.se och tjänar en slant på min blogg varje månad.
Så enligt mig går allt om man bara vill och åldern är inget som hindrar en ifrån att bli en bra förälder eller inte. Huvudsaken är att man vet vad man ger sig in i och gärna har det bra ställt för sig med ekonomi, bostad osv. sedan är det bara tuta och köra men ett tips som det andra redan nämnt här är att gå klart dina gymnasiestudier först och gärna jobba upp din SGI innan du får en liten.
Kram Sanna