19 år längtan efter barn. Hjälp!
Jag har längtat efter barn sedan jag var 13 år så jag förstår din längtan. Jag fyller 26 i år och i sommar har jag och min man varit ihop i 10 år. Vår underbara dotter föddes några veckor efter att jag fyllt 22 år.
Det är underbart att få barn och det är det bäst som har hänt oss. Men det är inte bara en dans på rosor. Graviditeten var hemsk, och första året med barnet är jobbigt. Det tär ofta mkt på relationen (men oftast uppvägs allt det jobbiga av det underbara)
Mitt råd till dig är att vänta lite till. Se till att jobba ett år efter gymnasiet och få en ordentlig föräldrarpenning. Åk på en semester tillsammans och njut av varandra. Bo ihop en längre period så att ni vet hur ni fungerar i vardagen och dela upp hushållsysslorna mellan er så allt flyter på smidigt när ni har en bebis och vissa dagar bara inte fungerar. Spara undan pengar till allt som behöver köpas till bebisen.
Ett barn kommer finnas hor er resten av livet, det är inte hela världen att vänta ytterligare ett år. Förmodligen gör det året er bara mer förbereda för familjelivet.
Lycka till!
ps. Kan ju vara bra att sluta med p-piller nu så att du hinner få regelbunden mens med ägglossning till när det är dags. Kondom funkar också även om det inte är så roligt