• Diao

19 år längtan efter barn. Hjälp!

Jag har väl inte direkt tänkt så mycket på barn. Innan jag en dag upptäckte att jag hade råkat bli på smällen med en kille jag inte ens var tillsammans med. Så vi är ju inte i samma situation men..kan ni ta hand om ett barn? Kärleksmässigt, ekonomiskt, tidsmässigt? Isf ser jag inga problem med det. Däremot kan det kanske vara bra att hinna jobba ett tag först innan man medvetet skaffar barn, men alla gör ju som dom vill... Jag önskar att jag hade hunnit gå klart min utbildning, jobbat lite, haft stadigt förhållande osv. Nu blir det inte så, men saker och ting ordnar sig ändå. 

Young and blonde - what else can go wrong? ebbasbebis.blogg.se
  • Diao
    Alexi skrev 2011-03-18 16:34:09 följande:
    alltå, jag blir alldeles paff av hur olika man är. För mig har det alltid varit jätteviktigt att ha en stabil ekonomi, jobbat ett tag osv innan man skaffar barn. För småbarnslivet är tufft nog ändå. Förstår inte heller att man inte vill njuta ett tag av att vara vvuxen och oberoende ett tag innan man binder sig totalt. När jag var 20 njöt jag av det fria livet som student. Jag träffade min man när jag var 27 och han 32 så det gick inte att dra ut för länge på barn men vi kan ibland önska att vi hunnit med ännu flera år utan barn, få njuta av varandra och ett fritt liv med resor, långa helgkvällar med prat och vin, sovmorgnar och allting. Nu har vi två underbara barn men jag är väldigt glad att jag skaffade utbilning, jobb mm först.

Jag tycker det är lite sorgligt om man inte har andra framtidsdrömmar än barn när man är 20, man kan ju hinna så mycket annat först och ändå få barn rätt ung.
    Tur att alla är olika då. 
    Att vara 20 och ha framtidsdrömmen att bli mamma behöver inte vara sorgligt. Man kan ha andra drömmar också, drömmar som man kan genomföra MED sitt barn.  
  • Diao
    Alexi skrev 2011-03-19 10:05:34 följande:
    jag ser det inte som att man ska leva hela livet först men att var sak har sin tid. Att skaffa barn innan man ens är vuxen nog att bestämma tex över sina alkoholinköp själv tycker jag bara känns forcerat. Och en del verkar ju dessutom göra det utan att kunna försörja barnet utan hjälp från föräldrar, soc osv och då tycker jag inte man beter sig som vuxen heller.
    Och du tycker inte att det är forcerat att man måste vara 20 för systembolaget då?
    När man kan gifta sig, gå i krig, ta stora lån, etc när man är 18?
    Personligen tycker jag nog att det är liiite större att gifta sig än att köpa lite alkohol på systembolaget, men alla är vi olika.

Svar på tråden 19 år längtan efter barn. Hjälp!