• mion

inte ok!

Ni som tycker att hon gjort fel när hon tog bort datorn,utgår ni från er själva då o tänker hur det skulle kännas att vara utan dator?? BRA!  Precis det som är poängen,konsekvenser av sitt handlande,hon måste förstå att beter man sig så här så ryker datorn,(med all rätt)  Stor eloge till ts som vågad stå för det hon säger emot en uppkäftig o odräglig 13åring!  Oavsett om hon mår dåligt,så kan man inte bete sig hur som helst finns andra o ta hänsyn till i denna familjen o även hos mamman... Att låta henne få tillbaka datorn skulle inte hjälpa det minsta nu,hon skulle bara få mer makt o veta att om jag fortsätter gapa o skrika så får jag som jag vill till slut,nej när hon lugnat ner sig o förstår vidden av det hon ställer till med  så kanske hon förstår varför hon faktiskt inte får ha datorn...Ligger mer bakom detta det är jag övertygad om,men nånstans behöver ts sätta ner foten o det tycker jag hon gjort på ett BRA sätt...  O viktigt att 13åringen får hjälp o stöd,o funkar det inte där hon får gå o prata nu så BYT folk inte alltid säkert att dom är bra för just detta barnet... lycka till =)

• mion
    puss skrev 2011-03-13 17:07:11 följande:
    perfekt!! lösningen heyter SAMARBETE, inte maktmissbruk.
    Men MÅNGA ungdomar idag BOR vid datorn! Så det behöver inte betyda ett smack!     maktmissbruk??  Är du bara ute efter i provocera el? Hon gjorde helt rätt! Ibland måste man visa allvar,att man visar att man står för det man säger..  Hade det varit för 10år sedan s¨hade varit nån annan "kär" egodel som rykt nu det antagligen mest kännbara =datorn!   Ingen av er vet vilket satans lv det är där hemma,o med andra barn i familjen så var nog ts tvungen att agera,o med besked,detta svider nog för barnet,men beter man sig så här,så måste man lära sig att det blir konsekvenser...
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:21:08 följande:
    verkligen förbluffande att så många i tråden inte ser att ts beteende funkar inte.
    vad är poängen att fotsätta med nåt som inte blir bra?
    Ts beteende?  Hur vet du hur dom har det där hemma förutom det hon skrivit här?? Jag tycker hon verkar vara en tålmodig person med ett hjärta i kroppen!   O en TROTSIG tonåring o ta itur med! Vilket INTE är det lättaste! Jag tror hon gör vad hon kan,o hon skulle kanske behöva mer hjälp av barnet föräldrar....  Barnet förtjänar ingen dator whatsoever som hon beter  sig....  jag hoppas bára dom får den den o det stöd dom behöver....
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:18:47 följande:
    blir resultatet inte bra har man agerat fel. det är bara att fatta det och ändra sitt beteende till nåt sm funkar.
    fast du kanske tycker att de verkar ha det mysigt?
    Seriöst vem är du o vad håller du på med?? Har sett dig o dina idiotiska inlägg o trådar länge o jag tror du är ute endast efter o provocera!  Inget du säger är vettigt!

Hur hade du tänkt att resultatet skuylle bli då att hon skulle göra en helomvändning o ge sig el???   Näe du för att få henne o förstå så måste ts nu visa  att hon menar allvar... annars är allt bortkastat...  Saker o ting bblir inte lösta på 2 röda du vet!
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:47:01 följande:
    vad är vitsen med att dra igån en maktkamp? tror du inte ömsesidig respekt och att satsa på en bättre relation skulle funka bättre? är det procoverande för dig?
    Men ge dig nu!  Maktkamp?? Hur vet du vad som hänt mer än det som står här? Du vet inge om hur det är o leva i dne familjen med detta barn,kanske detta var droppen,jag hade aldrig i helvetet accepterat att bli kallad hora i mitt eget hem!  Ts Gjorde helt rätt!  O nu får hon visa att hon står för det hon säger oxå.  O kanske 13åringen fattar nånstans att,hm det här kommer jag inte undan med" Detta funkar inte,Varför funkar det inte.. ..?  Jag hopppas verkligen att dom får rätt hjälp o att detta löser sig...
  • mion
    Cilas25 skrev 2011-03-13 19:30:40 följande:

Ni ska inte tro att jag inte tycker detta är jobbigt känslomässigt för det gör jag.. Självklart hade jag önskat att hon var en en person man kan prata med och göra roliga saker med.. Och jag HAR försökt med det, men det är inte av intresse från hennes sida..
    Pappan står självklart bakom mig.. och jag anser själklart att det inte är inom mitt ansvarsområde att agera och uppfostra. men när både jag och mina barn och hela familjen blir lidande måste jag sätte ner foten och på något sätt visa att det inte är ok.. och när inget annat funkar så får man gå andra vägar.
    Och jag gör ingen skillnad i mina barn och styvbarn,. Jag hade gjort precis likadant!
    Så det här med daltande hit och dit det funkar verkligen inte, för om ingen sätter ner foten fortsätter detta utan stop.. Ni som tycker att jag ska samtala och inte tycker straff funkar ni förstår inte hur illa det är att bli smutskastad så här och framför mina barn dessutom. vuxen eller barn, det finns gränser för hur mkt skit man kan ta.. Och tro mig det funkar inte med samtal..

Har du läst dom senaste inläggen....  ?
  • mion
    Cilas25 skrev 2011-03-13 20:16:34 följande:
    Klart jag läst, och är enorm tacksam för era åsikter och förslag, och ska kämpa för att det ska bli ett bra hem för alla parter!
    Om du säter dig ner med henne på tu man hand då? Vad händer då? Be henne berätta hur hon känner i kring allt... Utan att säga emot henne så hon får en chans att komma till tals utan att känna att alla är emot henne... Vet ju inte hur ni gjort, hoppas det löser sig =)
  • mion
    RadarQueen skrev 2011-03-14 07:12:38 följande:
    Hela inlägget faller på att du kallar det "ditt hem"  Tänk om, tänk rätt!
    Allt är inte svart el vitt,o man säger ibland "i mitt eget hem"  Jag tror nig du förstår innebörden av just den meningen om du tänker efter lite....
Svar på tråden inte ok!