• Åssi

present till bonusbarn, hjälp!

Jag tycker egenetligen inte att du behöver ha med dig något. Tror t om att de kan uppfatta det som en muta
    Ska du dit på middag eller vad ska ni hitta på? Du skulle ju kunna ta med en chokladask till dem alla tre t ex.

• Åssi

Tonåringar är ju mycket svårare att ge presenter än små barn tycker jag. De små blir ju glada över ett Kinderägg!

När jag träffade min killes barn för första gången så hade jag inte med mig någonting. Funderade också på det, men de är i mycket skiftande åldrar och eftersom jag inte kände dem så hade jag ingen aning om vad det skulle vara. Nu försvann ju snart tonåringarna iväg till kompisar en stund efter jag hade kommit och de små hade redan fått sitt lördagsgodis så jag kände mig inte fel som kom tomhänt.

• Åssi

Jag var jättenervös! Det är ju viktigt att barnen accepterar "den nya".
    Men det gick jättebra! För dem verkade det inte vara nån stor grej. Tonåringarna hälsade och tog i hand och satt med och fikade, men hade som sagt andra planer för kvällen. De små var lite blyga först, men har accepterat mig helt nu och det känns det som de stora också har gjort även om jag inte har kommit dem lika nära som de små.

Svar på tråden present till bonusbarn, hjälp!