• Annis2010

present till bonusbarn, hjälp!

jag har träffat en ny man och han har två tjejer, 12 och 14 år. jag har också två barn, 4 och 6 år som han träffat en gång och då hade han med sig blommor till oss. Nu ska jag träffa hans tjejer för första gången i helgen och vad gör jag nu? ska jag också ha med mig något och VAD i så fall? vet ju inte så mycket om de mer än vad han har berättat men det är ju jättesvårt eftersom det är första gången vi  träffas, behöver jag ens ha med mig något och VAD, hjälp mig någon snälla!

• Svar på tråden present till bonusbarn, hjälp!
  • Åssi

Jag tycker egenetligen inte att du behöver ha med dig något. Tror t om att de kan uppfatta det som en muta
    Ska du dit på middag eller vad ska ni hitta på? Du skulle ju kunna ta med en chokladask till dem alla tre t ex.

• Annis2010

ja det blir nog middag och sen lördagsmys. Har också tänkt på choklad men de är inte så mycket för godis tyvärr, annars hade det varit givet. Till mina tjejer hade han med sig lite blommor, men de är ju mindre. Det kanske inte behövs och blir konstigt om man tar med sig något till de här större tonårstjejerna, fy vad svårt det är. Tänker som en galning men kommer inte fram till något vettigt -:(

• Emmelié89

Som oavnstående skrev, en chokladask eller något, eller kanske en stor påse godis ni kan ställa fram( om ni nu ska kolla film eller sitta o umgås bara). Tror inte de förväntar sig att du ska ha med något faktiskt:)

Lycka till o ha det riktigt trevligt!

• Emmelié89

Ajdå,läste ditt inlägg efter jag postat mitt:P
    Men köp en bra dvd film då? Typ nån nostalgi eller nåt? Eller så köp inget,som sagt så tror jag inte de förväntar sig något:)

• Annis2010

nej, kanske bara jag som gör en grej av det, de kanske tom tycker det är pinsamt om pappas nya tjej kommer med presenter, vet inte alls. Så jag gör nog en chansning och avvaktar lite, vill ju se lite vad de är för några först innan så man inte gör bort sig totalt

• Åssi

Tonåringar är ju mycket svårare att ge presenter än små barn tycker jag. De små blir ju glada över ett Kinderägg!

När jag träffade min killes barn för första gången så hade jag inte med mig någonting. Funderade också på det, men de är i mycket skiftande åldrar och eftersom jag inte kände dem så hade jag ingen aning om vad det skulle vara. Nu försvann ju snart tonåringarna iväg till kompisar en stund efter jag hade kommit och de små hade redan fått sitt lördagsgodis så jag kände mig inte fel som kom tomhänt.

• Annis2010

ja precis så tänker jag också. Mina barn hade blivit glada för vad som helst medan tonårstjejer kanske bara rynkar på näsan, vad vet man så det bästa är kanske att avvakta lite så man inte gör bort sig helt. Men fy vad pirrigt det känns, hur gick för dig med din första träff med barnen?

• Åssi

Jag var jättenervös! Det är ju viktigt att barnen accepterar "den nya".
    Men det gick jättebra! För dem verkade det inte vara nån stor grej. Tonåringarna hälsade och tog i hand och satt med och fikade, men hade som sagt andra planer för kvällen. De små var lite blyga först, men har accepterat mig helt nu och det känns det som de stora också har gjort även om jag inte har kommit dem lika nära som de små.

• Cia o krabaten

Tycker inte heller det behövs ngn present som "muta" liksom.
    Snarare ett par påsar chips till kvällsmyset kasnke? 

• Annis2010

ja jag känner nog att det blir lite overkill att ha med sig något, lite konstigt om man har det mer än om man inte har det. Jag kommer vara dönervös men det är nog så att man själv gör en större grej av det än barnen, det är de som har frågat om de får träffa mig så det är inget jag och mannen tvingar fram liksom. Men det är en sån där tvetydig känsla,  tänk om de inte gillar mig? jag är ju jättekär i pappan så klart man vill göra ett bra intryck.

Svar på tråden present till bonusbarn, hjälp!