• kanske 4a

Behöver råd

Hej tjejer nu behöver jag er hjälp. Jag brukar ha 12 dagars lutealfas och cykler på 27 eller 30 dagar. Vid mina två senaste graviditeter plussade jag tidigt, äl +8 och äl +11. Jag hade ett utomkveds  i februari 2003 och då fick jag min "mens" på dag 34 och fick också negativt på gravtester då. Sen började jag blöda igen 12 dagar efter det och gravtest var positivt. Det tog 4 veckor innan jag till slut opererades, som tur var hade inte äggledaren spruckigt utan det var bara ett hål, men fy sjutton vad ont jag hade.

Nåväl, nu har jag testat mig sen 3/3 och fått negativa test, kanske sett någon skugga ibland. Idag är jag på dag 34 och fick svaga streck på två testser och på CB. Jag borde vara 14-16 dagar efter äl om inte äl var väldigt sen, det senaste jag haft i så fall. Det kan bero på att jag troligen hade ett tidigt missfall i början av februari. Jag är livrädd för att de svaga strecken betyder nytt utomkveds. Vad tror ni? Bilder finns i mitt galleri. Kram!

• Svar på tråden Behöver råd
  • kanske 4a

Tänkte testa igen i morgon och ta ett digitalt. Blir de inte starkare på några dagar ska jag ringa gyn.

• kanske 4a

Nu har jag stressat upp mig själv så jag inte kan sova. Jag har ju fått konstiga streck till och från sen början av februari men trodde det var ett tidigt missfall då. Jag fick min mens en dag sen den 5/2 och innan det fick jag svaga streck men på test med färgrester, gjorde ett digitalt som visade inte gravid. Sen två veckor efter det testade jag och fick ett halvt streck, tänkte det var ett spökstreck men nu börjar jag ju undra. Och så idag då, BIM+4 jättesvaga streck igen. Jag är rädd!! I morgon ska jag ta nya, plus ett digitalt. Om det visar inte gravid och de andra är lika svaga eller svagare, då ringer jag KK. Hoppas jag får komma in direkt i så fall. Kram

• kanske 4a

Jag har testat igen nu och det är lika svagt som igår. CB visar gravid 1-2 men det säger mig eg ingenting. Det borde visa 2-3 eftersom jag är 6 dagar över BIM. Jag är rätt övertygad om att det är ett nytt X. Ska ringa KK nu.

• kanske 4a

Det fanns inga telefontider kvar på KK :( nu måste jag vänta till måndag om det inte blir akut, orkar inte!!

• kanske 4a

Lyckades få en telefontid med BM 11.55. Hoppas hon kan skicka mig akut till sjukhuset.

• kanske 4a

Nu har jag pratat med BM två gånger. Först sa hon att hon måste ringa gyn och kolla, ev att de kan ge mig en tid då. Men hon verkade inte veta att testerna blir svagare vid x? men det är ju just så det är, att hcg stiger långsamt eller går upp och ner. Hur som helst ringde hon tillbaka efter några timmar och gyn kunde inte ge mig någon tid utan då får jag åka in akut. Men vi pratade lite och eftersom testerna är så svaga och jag inte har ont eller blöder är det inte akut just nu. Så jag kan avvakta över helgen och ringa KK på måndag och då trodde hon jag skulle få komma in. Såklart får jag åka in om det blir något i helgen. Men hon hade en teori till att jag fick ett tidigt missfall i början av februari och att jag är gravid igen nu, men det känns ju lite osannolikt. Nu ska jag föbereda inför främmandet ikväll, ska bli skönt att tänka på något annat. Men jag är så trött för jag kunde knappt sova inatt.

Har ringt min mamma och hon är inte glad, varken om jag är gravid eller om det är ett X. Hon tycker inte vi har tid med en fyra och dessutom finns det en risk eftersom jag är snittad tre gånger och har haft lite komplikationer. Så hon tycker jag är crazy som utsäter mig för det igen. Men men, det är väl mammors plikt att oroa sig kanske. Fast jag tror min är extrem, inga grattis här inte.

• kanske 4a

Började tyärr blöda mörkt blod i går samtidigt som jag fick mensvärk. Åkte in till KK där togs blodprov för att mäta HCG och jag ska ta ett nytt igen på tisdag. På VUL kunde inte läkaren se något, varken grav i eller utanför livmodern. Jag blöder fortfarande hela tiden, fast ganska lite. Mörkt blod med lite slemhinnor i, börjar bli ljusare nu och jag har mensvärk hela tiden. Så det är bara att försöka acceptera att det är ett missfall eller ett X. Gravtestet var lite starkare idag men fortfarande svagt Gråter

• kanske 4a

Ja skit är det. Blöder fortfarande, testen blir bara starkare. Ska till KK i morgon eller onsdag för nya prover och VUL.

• kanske 4a

Nu har jag varit där och jag har gråtit och blivit bjuden på lunch så nu känns det lite bättre. Läkaren hittar fortfarande ingeting på VUL men HCG har stigit från 96 i lördags kväll till 600 idag? Trodde inte HCG skulle mer än fördubblas om det är ett X, men hon kommenterade inte det.  Hur som säger hon att det är ett missfall eller ett X och jag ska tillbaka på torsdag. Om hcg har stigit eller inte sjunkigt ordentligt blir det spruta med metotrexat, om hon inte hittar något på VUL förståss. Suck!!!

• kanske 4a

Ja men eller hur? Hon sa att det kanske har sjunkigt mycket till på torsdag och då kan det vara ett missfall. Men jag har ju blödit sen i lördags så det borde väl inte ha stigit så mycket då. Vid en normal graviditet ska det ju fördubblas varannan dag. Det här ju 6 gånger så mycket på 2 1/2 dag. Läskigt att gå omkring som en tickande bomb. Känner mer och mer på vänster sida, ingen skarp smärta men diffus värk som blir tydligare. Lite ömt när jag rör på vänster ben också. Tänkt att det ska vara så svårt att se något som sitter på fel ställe, det borde ju synas blod eller svullnad innan det spricker tycker man. Blä!

• kanske 4a

Ja det är skit att de inte kan komma på något bättre sätt att hitta detta elände på. Jag hoppas innerligt att du inte har ett nytt X. Det kan sticka och dra väldigt på den sida man haft det förut, utan att det sitter där. Men precis som du har jag hela tiden känt på mig att något är fel. De två normala graviditeterna jag haft emellan mina X kände jag mig helt lugn från första början. ÄVen om  jag såklart var nervös när jag gjorde VUL i 7 efter att ha blivit gravid 3 månader efter operationen. Jag har coolat ner mig lite nu, det värker inte så mycket och har inte blivit värre. Ska ju till läkaren igen i morgon. Men igår hade jag panik. Man ska inte tänka för mycket för då blir man livrädd. Jag kan itne skaka av mig tanken att det kanske sitter ett levande foster rätt som de har missat. Jag ska  troligen få cellgifter och det vill jag inte ta innan jag är helt säker på att det inte sitter rätt. Jag tror att jag har ett X, det känns så på alla symtom och blödningar och allt. men i sällsynta fall kan man ha både ett X och en normal graviditet samtidigt och det kan jag inte sluta tänka på. Varför stiger mitt HCG så kraftigt annars. Jag ska fråga ut de i morgon får vi se om cellgifterna kan vänta två dagar till. Men hur länge ska man våga vänta, det är frågan. Till mig har de sagt att man kan se från v 5, tänkt vad olika de tär. Det är ju det som gör mig så rädd, att det är för tidigt för att se och att det eg sitter rätt, eller som sagt att det både sitter rätt och fel.  

Kram!

• kanske 4a

Usch det är skitjobbigt att känna sådär, jag har inte sovit mycket sista veckan heller. Men om du har så ont måste du ju få komma in!!

Jag är inte klokare alls tyvärr. Jag  blöder lite mer efter undersökningen så vi får väl se om det sätter igång nu. HCG har ökat normalt, från 600-1200 sen i tisdags. Men de ser inget på VUL fortfarande, vilket kan vara för tidigt då jag har sen ägglossning. Är förmodlingen i början av v 5 bara. Men hon höll på skrämma slag på mig. Först säger hon att hon ser en fostersäck och en gulekropp i livmodern och i två sekunder svindlade det av lycka. Sen säger hon att hon ser en uppklarning till och att hon inte kan säga om det andra sitter i äggledaren, eller om det är två?? SHIT!! Men sen ändrar hon sig igen och säger, nej nu ser jag ordentligt, glömd det där jag sa, jag ser ingeting. Jag fattar noll. Kan det ha varit så att hon såg något som sen inte syntes längre, eftersom det är så smått och det är så svårt att upptäcka. Och att hon blev osäker och tog tillbaka, eller kan hon se så fel. Jag orkar inte mer! Nya prover och VUL på lördag och sen igen på måndag om det inte hänt något innan dess. Inga cellgifter förrän vi är säkra på att det inte sitter rätt. Jag har mensvärk och fortfarande en konstig värk på vänster sida liksom inuti mot sittknölen. Så nu blir jag ju ännu mer osäker, om det ändå inte är så att ett sitter fel och ett rätt, men risken är ju att det blir missfall hur som helst.

• kanske 4a

Katten 2 hur har det gått??

Här gick det inte så bra. På lördagen efter att jag skrev sist hittade de ett 4mm embryo i vänster äggledare och jag fick en spruta med cellgifter. Lördagen efter det fick jag ytterligare en spruta för hcg har sjunkigt för lite. I måndags kväll fick jag superont och åkte in akut, blev opererad direkt och de har tagit bort vänster äggledare. Den hade inte spruckigt men det hade blött ut genom mynningen så jag hade 1 dl blod i buken. Men nu ska väl detta vara över för alltid hoppas jag. Höger äggledare såg iaf fin ut så det känns bra.

Svar på tråden Behöver råd