• kanske 4a

Behöver råd

Hej tjejer nu behöver jag er hjälp. Jag brukar ha 12 dagars lutealfas och cykler på 27 eller 30 dagar. Vid mina två senaste graviditeter plussade jag tidigt, äl +8 och äl +11. Jag hade ett utomkveds  i februari 2003 och då fick jag min "mens" på dag 34 och fick också negativt på gravtester då. Sen började jag blöda igen 12 dagar efter det och gravtest var positivt. Det tog 4 veckor innan jag till slut opererades, som tur var hade inte äggledaren spruckigt utan det var bara ett hål, men fy sjutton vad ont jag hade.

Nåväl, nu har jag testat mig sen 3/3 och fått negativa test, kanske sett någon skugga ibland. Idag är jag på dag 34 och fick svaga streck på två testser och på CB. Jag borde vara 14-16 dagar efter äl om inte äl var väldigt sen, det senaste jag haft i så fall. Det kan bero på att jag troligen hade ett tidigt missfall i början av februari. Jag är livrädd för att de svaga strecken betyder nytt utomkveds. Vad tror ni? Bilder finns i mitt galleri. Kram!

• Svar på tråden Behöver råd
  • SmBacke

de e så svårt att säga, kan du inte kontaka gyn eller en bm och be dom kolla de?

• kanske 4a

Tänkte testa igen i morgon och ta ett digitalt. Blir de inte starkare på några dagar ska jag ringa gyn.

• kanske 4a

Nu har jag stressat upp mig själv så jag inte kan sova. Jag har ju fått konstiga streck till och från sen början av februari men trodde det var ett tidigt missfall då. Jag fick min mens en dag sen den 5/2 och innan det fick jag svaga streck men på test med färgrester, gjorde ett digitalt som visade inte gravid. Sen två veckor efter det testade jag och fick ett halvt streck, tänkte det var ett spökstreck men nu börjar jag ju undra. Och så idag då, BIM+4 jättesvaga streck igen. Jag är rädd!! I morgon ska jag ta nya, plus ett digitalt. Om det visar inte gravid och de andra är lika svaga eller svagare, då ringer jag KK. Hoppas jag får komma in direkt i så fall. Kram

• SmBacke

gör de, för att vara säker, dom tar nog in dig på en undersökning fort eftrsom du haft utomkved innan.

• SmBacke

nej de förstår jag verkligen, när så många test visar olika. men tycker du ska ringa in till dom vilket svar du än får på stickan så du slipper gå och vara orolig.

• kanske 4a

Jag har testat igen nu och det är lika svagt som igår. CB visar gravid 1-2 men det säger mig eg ingenting. Det borde visa 2-3 eftersom jag är 6 dagar över BIM. Jag är rätt övertygad om att det är ett nytt X. Ska ringa KK nu.

• HaBaNiTa

Hoppas inte det är ett x kram o lycka till håller tummarna för att det är en bra graviditet

• kanske 4a

Det fanns inga telefontider kvar på KK :( nu måste jag vänta till måndag om det inte blir akut, orkar inte!!

• kanske 4a

Lyckades få en telefontid med BM 11.55. Hoppas hon kan skicka mig akut till sjukhuset.

Svar på tråden Behöver råd