• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Pussesnuttan

Thea75,
    Ja, tack!
    Har varit ensam dygnet runt ett bra tag så jag är lite trött och förvirrad :)
    Vi ska kolla på det när min sambo är hemma igen och så hör jag av mig.

• villsågärna38

Hej vänner! Kikar in till er med en liten fråga. Är det någon av er som börjat ta östrogen direkt efter förlossningen? Jag hade ju inte kommit i klimakteriet innan vår senaste ÄD men tog ett halvt östrogenplåster i somras mellan mf i maj och vårt sista försök i sept, just in case, och mådde bra av det så funderar på om jag nog behöver det när lilla Bubblan kommer om några veckor (i v34 nu ). Ska man amma först eller börjar man direkt efter förlossningen? Bra tips på gyn i Stockholm som förstår sig på vår sits? Bara fått östrogen av Huddinge tidigare. Tack på förhand! Kram

• The75

Hej
    VSG mycket bra fråga :0) undrar lite det samma om man efter barnafödande osv behöver ta tillskott av hormoner men till mej har dom iallafall inte sagt något men om du får information om detta skriv gärna och berätta :0)

• Memaja

Hej, hej,
    Har kommer en liten halsning fran oss som fortfarande ar i det stora landet i vast.
    Vi har det sa bra och barnen vaxer sa det knakar, harligt att se. :) Flygresan over gick hur bra som helst, E grat inte en endaste gang och bada sov mycket och var glada. Sa stolt. Daremot var jetlaggen jobbigare. Men nu har vi kommit in i var vardagslunk med promenad pa formiddagen bland avokado och apelsinodlingarna. Hem och dricka och ata lite apelsiner o jordgubbar och sedan bara vara, ibland nagon utflykt pa eftermiddagarna. Amerikanarna ar tokiga i tvillingar och alla sager "you've got your hand full". Naha, sag nagot jag inte vet, har jag lust att svara tillbaks, men jag bara ler... :D

Kram fran oss 

• The75

Hej
    Memaja va skönt ni verkar ha :0)
    Det är en spännande tid just nu det händer så mycket med våra små liv, jag tycker man ser små framsteg varje dag men inte på matfronten min prins vill inte ha mat med bitar i blä han spottar bara ut det så vi håller oss till 4-6 mån burkarna ett tag till ;0)

• Paltkoma

memaja - underbar tillvaro ni har! jag drömde om er häromnatten och då hade du TRILLINGAR (!), bara en liten lyckans ost var med dig på resan och jag sjöng Nanne Grönvalls "Jag är så avundsjuk" för personen som tog hand om de andra två här hemma. analysera det du;)

någon ny träff på gång?

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm