ÄD gravida latte mammor i stockholm
Pussesnuttan, grattis till mirakelprinsarna! Visst är helt fantastiskt med tvillingar?!!
Hur går det med amningen, dubbelammar du? Har du en bra amningskudde? Den jag hade på BB var urusel men den jag hade hemma (som var mycket fastare/hårdare) var toppen och gjorde dubbelamningen mycket enklare och snabbare. Även om det kan kännas lite jobbigt ibland så försök att synka matningen annars blir det bara matning typ hela tiden. Om jag inte dubbelammade så gjorde vi så att först så ammade jag och sedan tog min mamma över och matade med flaska medan jag tog tvilling nummer två och ammade osv. Heja, heja!
Och ikväll sitter jag här och är lite stolt över mig själv, äter middag framför "Så mycket bättre" och båda tvillingarna sover så mysigt i sina egna sängar. Har fått in en bra rutin och ser nu när de börjar bli trötta och då kör jag själv först pyjamasbyte på båda och sedan matning med först en medan den andra sitter i babysittergungan och så lyssnar vi på vaggvisor. Sedan ner i sängen (med gossefilten) med den första och oftast nu går det riktigt bra att lägga ner dem medan de fortfarande är halvvakna och sedan kan jag börja med den andra. Om jag nattar dem för sent är det riktigt svårt att vara själv och ta hand om två övertrötta gullungar. Nätterna har nu också blivit bättre, thank God!