Hej hej,
NOTCH testet gick jättebra, är så tacksam. Vi tittade även till babisarna och ettan, min lilla pojke låg med huvudet ner och flicka låg på tvären. Jag glömde att fråga läkaren, men ni kanske vet... Om pojken redan nu ligger med huvudet ner betyder det att han kommer att ligga så nu fram till födseln eller kan han snurra runt igen??? Man känner ju hur de håller på där inne, men jag vet inte riktigt om det finns utrymme att tom snurra runt? Ganska häftig känsla att känna en spark långt ner i magen och nästan samtidigt en spark/sprattel högt uppp och verkligen förstå att det är två där inne.
Ja, nu börjar det bli tungt, men jag fortfarande så tacksam att jag inte har fått någon foglossning än. Just nu är nästan det största problemet att sova, hittar ingen bra sovställning trots 100 kuddar runt omkring mig, mellan ben, under mage, vid ryggen, fler under huvudet etc. Skrattar ibland åt mig själv när jag snurrar omkring i sängen på nätterna och fixar och donar med alla kuddar och tänker att det är nog bra att jag är singel för stackars den mannen som skulle försöka sova brevid mig när jag snurrar runt så mycket.
I nästa vecka är det dags för nästa prov, att kolla upp livmodertappen. Har ni också gjort det? Det här är ju en riskgraviditet, bl a pga tvillingarna, och då det är så stor risk att de ska födas för tidigt och då vill de kolla upp den redan nu. Men det känns bara bra, allt för att se till att de små liven där inne mår bra och vill stanna där inne.