• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Stegringen sker väl hela tiden. Men det stämde på mig, två dgr såg strecken lika starka ut innan det blev starkare.

Eva 77 skrev 2014-10-10 09:21:58 följande:

Stegringen sker varannan dag - stämmer det? Ska man alltså testa varannan dag ifall det är otydliga streck och inte dagen efter? Har jag uppfattat rätt? Kommer inte ihåg vart jag läst att stegringen sker varannan dag...

• Ciconiidae

Beklagar, hoppas det går bättre nästa gång!

grodansmamma skrev 2014-10-10 15:20:22 följande:

Måste varit spökstreck, mensen kom precis :/

• Ciconiidae

Vad spännande! :)

Eva 77 skrev 2014-10-12 07:50:40 följande:

BIM+1 idag. Börjat ta in att jag känner mej gravid, illamående öm i brösten, molvärk i ryggen. Tröttheten har släppt lite så jag är inte helt utslagen i soffan på kvällarna :) har ett test kvar så det får vänta nån dag till. Inga tecken på tant röd som alltid brukar vara punktlig

• Ciconiidae

Jag har en bunt med testlagrets äl-stickor som ngn kan få gratis, har svårt för att slänga dem. Bor i Gbg.

• Ciconiidae

Konstigt att det är så svårt i Sthlm. Jag gjorde mina prover på Carlanderska i Göteborg och det var absolut inga problem.

Angående priser på Vitanova och Stork, jag gjorde mitt inskrivningssamtal hos båda och då frågade jag stork varför deras priser var dyrare. De hade inget svar och därför valde jag Vitanova, Vitanova är dessutom mkt närmare centralstationen. Jag blev gravid på andra försöket så deras behandling är det inget fel på heller. :)

pinglan76 skrev 2014-10-14 13:08:04 följande:

aha, på det viset. Lustigt att de skriver på sin hemsida att det är så viktigt med gynundersökning och  ultraljud osv. Hörde nu precis med Sophiahemmet om deras rutiner, men dom sa att det behövdes en remiss från storkkliniken innan de ens kan ta några prover....och det har jag inte heller hört talas om tidigare. Man blir ju rätt galen nu under planeringsstadiet, då man vill göra allt på en gång och inte behöva vänta flera månader på åka iväg. Mama mia karlaplan är iaf den enda av just de klinikerna som hjälper till med dessa saker, antagligen därför det är sån väntetid :(

• Ciconiidae

Jag var medlem på datingsidor, trodde att det skulle ta 1-2 år för mig att bli gravid. Men jag var väldigt kräsen eftersom det krävdes någon väldigt speciell för att jag skulle pausa mina planer. Så fort jag blev gravid försvann jag från alla datingsidor.

Jag har inget behov av att träffa någon utan jag vill skaffa familj nu. Jag vill dessutom ha syskon och funderar kring problematiken om nr två faktiskt får en pappa. Sen har jag läst att barn till ensamstående löper större risk att drabbas av sexuella övergrepp pga förhållanden med olika män.

Som jag tänker nu så skulle det vara mysigt att träffa någon när barnen är äldre och kan sköta sig själva. Men sen är det väldigt svårt att veta, jag kanske träffar ngn om en månad som är helt fantastisk. Jag letar dock inte aktivt.

Men det är flera i tråden som lämnat pga att de träffat någon mitt i alla försök. Såsom jag har uppfattat så verkar de flesta singelmammor vilja hitta en pappa-figur till barnet. Det finns en film med Jennifer Anniston som heter "the switch" som kanske kan vara lite kul för er att se. Var många år sen jag såg den, men handlar om en spermadonation och ett kärleksdrama kring det.

• Ciconiidae

Jag var på en dejt när jag var gravid, visste dock inte om det då. Jag är ärlig mot alla angående mitt val, men jag ville inte komma ut med det till främlingar och bekanta förrän jag var en but in i en graviditet. Det gör inte de som gör det på det traditionella sättet heller. :)

Eva 77 skrev 2014-10-15 20:37:15 följande:

Jag vet inte vad jag själv kommer göra, men innan en seminarium lyckats så kommer jag kanske gå på kaffedejt eller promenaddejt men inget raggande för det känns inte som en bra grej nu. Jag har ju valt denna resa pga att jag vill inte tvinga en man bli pappa på en gång eller för tidigt. Jag är redo för detta och om jag får sällskap i framtiden så kommer jag vara ärlig om mina val. För kan inte snubben ta mitt val på ett positivt sätt så r snubben inget för mej.

• Ciconiidae

Vad tråkigt! Hoppas det löser sig för dig.

grodansmamma skrev 2014-10-15 22:01:10 följande:

Det här känns väldigt tråkigt men pga lite omständigheter så kommer jag nog inte göra något förök vod den här äl... behöver reda ut lite saker först.. :/

• Ciconiidae

Hur gammal är du? Jag hade rekommenderat att vänta tills du har fast jobb. Det kostar att ha barn och det är nog inte det lättaste att hitta jobb som ensamstående småbarnsförälder.

grodansmamma skrev 2014-10-16 21:31:23 följande:

Okej tjejer, jag velar fram och tillbaka hur jag ska göra!! Kan berätta lite, behöver någon att bolla med!

Jag hat varit sjuskriven ett tag, den går ut nu den sista. Jag är timvikarie och pratade med min chef, och med tanke på att jag varit borta ett tag så krävs en nyanmälan på mig vilket inte hon får göra nu då det är anställningsstopp. Så min tanke var då att försöka få 50% sjukskrivning och arbetsträna någonstans 50%, så jag ändå kommer igång lite igen. Min handläggare på arbetsförmedlingen tyckte det lät som en bra idé och verkade möjligt, men ska höra av mig när jag varit hos läkaren. Går det inte igenom med läkaren vet jag inte vad jag ska ta mig till! Får väldigt dålig a-kassa... så min tanke var att vänta med försök tills jag varit hos läkaren och rett ut dessa bekymmer.. men har såklart äl ungefär dagen innan läkarbesöket! Hade varit bättre om jag haft läkartid innan äl!!!

Hur hade ni gjort???! Hade ni väntat eller försökt ändå?

• Ciconiidae

Här finns en intervju med ett donatorbarn till en anonym donator:

www.tv4play.se/program/malou-efter-tio

Jag tänkte som då att jag måste tänka på barnet i första hand och en anonym donator kan jag aldrig göra öppen om mitt barn är nyfiken på sitt biologiska ursprung. Men jag hade samma dilemma som dig. Nu har jag ett dilemma om jag ska använda samma donator till nästa barn. Kanske vill den ena veta sitt ursprung men inte den andra. Samtidigt om jag har två olika så kan den ena t ex inte vara i livet när barnet är 18 och då får den ena reda på det men inte den andra. Jättesvårt! Lutar dock åt samma på båda.

Här är en till länk som inte handlar om öppen/anonym, men om en kvinna som gjort samma resa som oss:

www.tv4play.se/program/malou-efter-tio

Lycka till med allt!

MariePåLivsResa skrev 2014-10-22 10:45:39 följande:

Hejsan tjejer. Jag är ny i tråden men skulle vilja prata med någon som är i samma situation som jag :)

Har varit på journalsamtal i Köpenhamn igår och den stora frågan är ju om jag ska välja Öppen eller stängd donation?!

Jag var helt säker på stängd när jag åkte dit men sedan så fick hon som jag hade mötet mig att tveka. När jag sa att jag ville ha stängd så sa hon -Nämen oj! Aha. Sedan propagerade hon om att det var bättre med öppen för barnets skulle. 

Jag kände mig så dum!!

- Du får nog ta dig en funderare sa hon!

Jag kände att hon inte var neutral alls.

Och nu känner jag mig lite tveksam!

Vad har ni valt??  och hur tänker ni?

Häls M

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!