Konstigt att det är så svårt i Sthlm. Jag gjorde mina prover på Carlanderska i Göteborg och det var absolut inga problem.
Angående priser på Vitanova och Stork, jag gjorde mitt inskrivningssamtal hos båda och då frågade jag stork varför deras priser var dyrare. De hade inget svar och därför valde jag Vitanova, Vitanova är dessutom mkt närmare centralstationen. Jag blev gravid på andra försöket så deras behandling är det inget fel på heller. :)
pinglan76 skrev 2014-10-14 13:08:04 följande:
aha, på det viset. Lustigt att de skriver på sin hemsida att det är så viktigt med gynundersökning och ultraljud osv. Hörde nu precis med Sophiahemmet om deras rutiner, men dom sa att det behövdes en remiss från storkkliniken innan de ens kan ta några prover....och det har jag inte heller hört talas om tidigare. Man blir ju rätt galen nu under planeringsstadiet, då man vill göra allt på en gång och inte behöva vänta flera månader på åka iväg. Mama mia karlaplan är iaf den enda av just de klinikerna som hjälper till med dessa saker, antagligen därför det är sån väntetid :(