• Trisse76

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Har ni testat för ÄL en månad när ni inte inseminerat? Jag tänker ta paus under julen (äl troligtvis på julafton och vill inte stressa med det). Men jag funderar på att testa hur länge jag får positivt för ÄL innan ägget släpper. Har ni gjort det? Spelar det någon roll?

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 19:27:15 följande:
    Okej, kanske ska testa ikväll med då? Eller är det onödigt eftersom jag testar imorgon bitti? Jag brukar få glad gubbe på kvällen och sen på morgonen efter. Men vill ju inte missa den heller..
    Svårt att veta.
    Har du kollat hur många dagar du testar positivt? Hittills har jag bara fått ett positivt svar och sedan åkt. Inte fortsatt testa efter det.
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 19:42:43 följande:
    Ja, jag har fåttt glad gubbe 2 dagar i rad förut :)
    OK:) Ska se hur det blir om jag testar en hel cykel nu nästa vecka. Jag är lite orolig att jag inseminerat för sent eller för tidigt. Man vill verkligen att det ska vara de allra bästa förutsättningarna när man bara gör det en gång per månad. Inte som att man kan ligga varje dag ;)
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 19:51:17 följande:

Okej, min donator kan ev på torsdag men han vet inte än, annars kan han inte förrän lördag. Min back-up donator kan imorgon sen inte förrän lördag :/

Så jag hoppas på positivt test när det är någon av de som kan. borde få utslag imorgon eller torsdag, senast fredag tycker jag, så blir ett försök med min back up imorgon iaf så kanske spermierna överlever tills äl är! Men kommer fortsätta testa tills jag får glad gubbe, får se om man kan göra ett till försök i helgen isf..

Låter som att du har en bra plan :) Även om det inte är idealet.
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 19:58:14 följande:
    Jag håller med dig! Jag börjar ju oxå nojja över att jag gjort försöken för tidigt/sent eller om jag inte ems släppt ägg :/
    Ja, tankarna snurrar. Skönt med denna tråden då när man fattar att vi tänker ganska likt allihop :)
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 20:54:37 följande:

Tog ett äl-test nyss, strecket starkare så tror jag får en glad gubbe imorgon! Om jag får det, då borde det väl inte vara för sent om min donator kommer på torsdag kväll, eller? Står ju på paketet att man är fertil 48 timmar efter den första glada gubben..

Jag har hört att ägget släpper 24-48 timmar efter positivt test men det kanske är olika för olika test. Du kan ju alltid testa på torsdag morgon också så borde du kunna känna dig lugn :)
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-17 21:22:41 följande:

Ett försök gjort ikväll! håll tummarna att min donator kan komma imorgon kväll!!!

Håller alla tummar för att du lyckas med allt!
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2014-12-19 11:55:46 följande:

Ännu inget utslag på ÄL. Lite rädd att julafton är i riskzonen... Men borde kunna åka måndag-tisdag...

Flera dagar kvar så jag håller tummarna för att det blir innan julafton :). Jag pausar i december just för att det nog skulle bli resa på julafton.
  • Trisse76
    Längtanefterettbarn skrev 2014-12-19 14:47:49 följande:

Nu har jag gjort min första heminsemination. Jag vet inte om jag har klockat ägglossningen rätt, men enligt appen släpper ägget i morgon. Och det känns som om jag har ÄL. ÄL-testet har jag svårt att tyda, men jag hoppad på ett plus, ska även inseminera mig i morgon och på måndag. För att öka chansen. ???? har provat bisolvon och apiforce. Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Jag är 24 år.

Ja håller tummarna för att det funkar och att du får ett plus som en start på det nya året :)
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2014-12-20 13:19:56 följande:
    Mina ägglossningsstickor visade konstigt men fick glad gubbe igår så sitter på Storkkliniken nu. De tyckte ändå att jag skulle komma. Dag 14 idag, trodde att ÄL skulle ske imorgon. Men den kom tidigare än jag trott. Fick glad gubbe både igår morse och kväll.

Hoppas att det går vägen. Förra gången var jag här lite tidigt, samma em som glad gubbe. Nu ett dygn senare. Hoppas att det gör skillnad
    Håller tummarna för att det går bra :)
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!