• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Tänk om man själv kunde säga när man ville ha ÄL så man kunde planera lite mer, med jobb, resa, boende osv. Jag vet att jag är ett planeringsfreak...men jag gillar't Glad 

Idag har mensen satt i gång ordentligt iaf...så antar att det är denna dag som jag räknar som dag 1...? Hmm egentligen så va det mycke bättre att få mens nu för då behöver jag vara orolig att jag åker iväg fel dag. Kanske anpassar sig min kropp efter när jag ville ha ÄL för jag har gått o fundera så mkt över vilken dag jag skulle åka, lördag eller måndag men nu så kanske ÄL kommer passa lite bättre Glad 

Så nu är det bara att hoppas att nästa ÄL också kommer nån dag tidigare! Glad 

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-09-24 16:37:35 följande:
    Har förresten INTE fått positivt utslag på ÄL-test så det verkar ordna sig med att jag inte behöver insemineras på dagen kliniken är stängd Har dock fått känningar nu, ska testa på nytt imorgon bitti, tror det är på gång!
    Härligt hoppas att det går vägen denna gång!! Skrattande
  • Carrella

Annaloo: Jag kan tänka mig att jag kommer att leta symtom också...för man vill ju så gärna! Håller tummarna för att det har tagit sig!! Glad

• Carrella

Miss Smilla; Gör ÄL tester både morgon och kväll nu ett tag framöver, misströsta inte! Jag vet det är jobbigt att inte kunna kontrollera jag är både planerings o kotrollfreak (stackars blivande barn). Misströsta inte och måla inte fan på väggen än. Tänk på alla de som har gjort otaliga försök och sen plötsligt så händer det...jag har en känsla av att det kommer ta sig nu på nästa gång, ha lite tålamod det kommer!! Glad När man minst anar det står trollen i farstun... 

• Carrella

Igår när jag skulle somna fick jag helt plötsligt ångest, va är det jag håller på med? Jag började grubbla på om jag verkligen har valt rätt...hur kan man vara säker på att man gör rätt val? Är det nån mer som känt sig tveksamma? Men kanske är det bara nerver iom att det börjar närma sig...Glad

Annars hur går det för er allihopa? Glad

• Carrella

Åhh vad jag önskar att tiden kunde gå lite snabbare...vill att det ska vara onsdag nästa vecka så jag kan börja äl testa och hoppas på ett positivt äl på torsdag...Glad

• Carrella
    Månblomma: Det va nog nerverna som spökade på mig, jag vill ju verkligen det här!! Jag oroar mig alldeles för mkt med allt omkring, kommer jag hitta till kliniken, hur kommer det kännas när jag väl är där, kommer min syster att följa med, ska jag ta bilen eller tåget, ångest över att behöva kliva upp i gynstolen (hatar den verkligen), rädd för att jag inte kommer förstå danskan när jag ringer och bokar tid,  rädslan över att misslyckas och rädd för att lyckas. Små o stora saker som hela tiden vandrar runt i tankarna. Jag tror att din lilla tjej vill ha ett syskon man älskar ju inte sina barn mindre för att det kommer ett till. Låt henne vara med och sköta om barnet gör henne delaktig för då är det ju en sak ni gör tillsammans iaf =) Ja om allt går som det ska för några av oss som e på G så kommer vi att få samtidigt och det skulle ju va jätte roligt =) 

Jag har blivit så disträ på jobbet så det är inte sant...idag lyckades jag stänga av strömmen till ena glassdisken så fick slänga en massa glass =/ 
    Och sen har jag fått en enda jobbtid nästa vecka och den va ju  naturligtvis på fredag, då som jag har räknat ut att jag ska åka ner till Helsingborg. Och INGEN kan byta dag med mig så det kommer att få bli en sem.dag. 

Miss Smilla; åk på måndag, häng på dörren när de öppnar =)) han gör ju VUL så han kommer nog att säga till om det är nån idé att bli inseminerad eller inte. =)

Annaloo:  3 dagar går fort =P , oj 11-12 försök!! Hoppas att det inte behövs så många och allra mest hoppas på att det går vägen redan denna gång =P 

• Carrella

Miss Smilla: Tack jag tar gärna ett utförligt väg beskrivning...men gärna så sent som möjligt då jag vet att jag e glömsk, men som tur e det syrran som står för det dåliga lokalsinnet medans jag har huvudet på skaft iaf ibland :P Tror def att du skulle klara av att underhålla mig tills det va dags att kliva på tåget hem igen och tar tacksamt mot erbjudandet Skrattande

• Carrella

Precis, Miss Smilla om man inte satsar kan man inte vinna, Lycka till i massor idag!!! Solig

• Carrella

Nu är ÄL stickorna fram plockade och har redan hunnit o testa ett par ggr...men negativt. Har ÄL känningar så vet att det är på gång. Och nu när Miss Smilla har varit iväg så känner jag mig ännu mer laddad för att åka iväg =) Hoppas vi allihopa plussar tänk va roligt det skulle vara!! Skrattande

Annaloo: hur går det för dig? när har dina 2 veckor gått? Glad 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!