• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annaloo

Miss Smilla: nej! Så skulle det ju inte vara :( *kram*

• Annaloo

Gullanborg: Det beror lite på hur du har tänkt... Ska du åka till en klinik ngnstans så tar det kanske 2-3 månader att komma igång

• Fröken Smilla
    Annaloo skrev 2011-10-16 10:48:53 följande:
    Miss Smilla: nej! Så skulle det ju inte vara :( *kram*
    Nä det var inte enligt planerna. Tala om att bygga upp ens förväntningar för att bara rasera totalt sen.
  • gullanborg
    Annaloo skrev 2011-10-16 10:52:33 följande:
    Gullanborg: Det beror lite på hur du har tänkt... Ska du åka till en klinik ngnstans så tar det kanske 2-3 månader att komma igång
    okej tänkt åka ner till danmark och insimenera... 

en fråga hur hittar man donatorer här i sverige???  
  • Pianja

Hej alla. Jag är 40 år och ensamstående. I morgon är det två veckor sedan jag var på Copenhagen Fertility Center och inseminserades. Testade negativt igår. För tidigt, ja. Men jag vill ju veta!  Tungan ute  Det är aningar om rosa på pappret vid toalettbesök. (Ber om ursäkt för information overload) Det behöver ju inte betyda något. Så, här går jag och väntar på mensen samtidigt som jag hoppas på ett positivt test i veckan. Detta är mitt andra försök. Gjorde det förra för ett år sedan. Livet kom emellan, så det drog ut på tiden. Nu ska jag göra så många försök jag har råd med i rad. Klockan tickar... Hoppas naturligtvis på ett mirakel, att det går nu direkt. I min ålder är det ju ingen självklarhet. Men de berömde min follikelblåsa och tyckte att allt såg bra ut. Hm, jag blir gladare av detta än jag blev i ungdomen när någon berömde mina tuttar. Tänk så livet ändras med tiden...  Flört

Jag önskar oss alla lycka till, var vi än befinner oss i processen.

• Liten Léonie

Miss Smilla.. Så tråkigt, håller tummarna framöver fortfarande ändå... Nya tag!

• Månblomma

Miss Smilla: Mensen har inte kommit än väl? Dina nivåer kanske höjs långsamt så att du får positivt resultat imorgon eller i övermorgon! Så länge mensen håller sig borta är ju allt möjligt

• Fröken Smilla

Ja fast nu kom mensen, så nu är ingenting möjligt längre. Dag 33, förra cykeln var 26 dagar. Mycket märkligt. Ska prova rosenrot.

• gullanborg

en fråga om man vill göra heminsimination och vart hittar man en kille som vill ställa upp???

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!