• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

heja heja Pianja!

Själv har jag varit sjuk sen i onsdags. Jobbig sjuka som man inte riktigt kan sätta fingret på. Halsont men inte halsfluss, täppt näsa men inte förkyld och magont men inte magsjuka.

Men imorgon ska jag banne mig vara frisk! Ska på middag hos en kollega som lagar sån där cool mat a la Per Morberg. Har sett fram emot det sen jag fick inbjudan!

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    Stockholmsinnerstad skrev 2012-02-28 06:22:12 följande:
    Hur kan gynekologen efter ultraljud så säkert säga att jag ska insemineras en viss dag och nu med facit i hand så har jag åkt i väg och inseminerats helt i onödan då ägglossningen inte kom i gång såsom han sa?
    Suck! Är det här vanligt eller vad? :( 
    Har du åkt utan positivt ÄL-test?

Jag jublar åt faktumet att Alliansen nu går emot KD och föreslår lagändring så att svenska kvinnor kan insemineras i Sverige! Håller tummarna för att det går igenom. Personligen är det okej för mig att åka till Danmark, men det är för att jag bor så bra till. Sen kan jag tänka mig att det blir lättare att få hjälp med undersökningar och sånt i Sverige, och det är jag verkligen för!
  • Fröken Smilla

dreendo - jag fyller 31 i år. Jag försöker med inseminationer under tiden som jag nätdejtar. En ganska spännande kombination måste jag säga

• Fröken Smilla

Månblomma - jag genomgick insemination nr 4 i februari, som även den misslyckades. Nu har jag flyttat och har inte ekonomin att åka igen förrän i maj. Under tiden har jag dejtat lite, men inget som var speciellt bra... tills idag. Träffade en trevlig ung man som jag hoppas kunna fortsätta med. Nu hade jag tänkt berätta om inseminationerna, blir intressant att höra hans reaktion på det Jag vet att han vill ha barn, men förmodligen inte jättesnart.

När ska du iväg igen?

• Fröken Smilla
    Azurblå skrev 2012-04-11 21:52:12 följande:
    Hej alla!

Tänkte bara höra med er som är vana vid ägglossningstester, jag har just köpt hem för första gången...vilken dag ska man börja testa? Redan dag 10? Jag har en 28-dagarscykel som brukar vara regelbunden.
    Jag har också 28, och brukar börja på dag 10
  • Fröken Smilla
    Azurblå skrev 2012-04-13 17:19:21 följande:
    Förresten, dag 10 - räknar du då med dag 1 på mensens första dag?
    ja det gör jag
  • Fröken Smilla

Hej tjejer!! Jag hoppas allt går bra för er!

Jag har blivit med pojkvän En alldeles underbar sådan...! Tänka sig att det blev såhär. Hade min första insemination lyckats hade jag varit höggravid idag. Istället har jag fyra misslyckade försök bakom mig, men en otrolig man vid min sida. Jag känner mig trots allt väldigt lyckligt lottad... Bebis blir det i framtiden, det är vi båda klara över, men när återstår att se. Och jag är nöjd med det Vi behöver egentid först.

Kommer kika in i tråden då och då, vill ju följa er! Önskar er allt gott! Lycka till

• Fröken Smilla
    Rosie Jay skrev 2012-05-14 19:56:58 följande:
    Ja, det kanske är där som vår familj skiljer sig från andra "inseminationsfamiljer".
    Min bästa kompis från universitetet fick barn ungefär samtidigt som mig och hans tjej lämnade honom ensam med barnet. Han var allt ifrån den ansvarstagande pappan, så jag ställde upp på att hjälpa honom med att hämta/lämna, tvätta, städa osv någon gång i veckan..

Men så en dag när han kom hem till oss så tittade min dotter på honom och sa "dada" (pappa) och vi brast ut i skratt.. :) Då fick vi en idé och började prata om hur det skulle vara att flytta till ett tvåfamiljshus! Vi var ju båda ensamstående och behövde lite extra hjälp. Men tvåfamiljshuset ledde till ett enfamiljshus och nu bor vi lyckligt ihop, jag, min dotter, min son, min bonusson och min sambo :) Det finns inget sexuellt eller kärleksfullt i det hela, Mina barn ser honom som sin pappa och hans son ser mig som sin mamma, Vi älskar varandra som en familj men vi ser varandra inte på det sättet (som pojkvän-flickvän). Vi är som två vänner som bor ihop och är lyckliga trots att det förekommer att vi kramas och sånt som en vanlig familj. Det är bara synd att så många har svårt att acceptera vår situation, att vi valt att leva såhär och att vi inte är tillsammans? Men det är deras bekymmer.
    Jag tittar fortfarande in här ibland och måste bara säga vilken underbar situation du har! Två vänner som delar ett hem

Lycka till allihopa!
  • Fröken Smilla

Nu hålls tummarna Carrella

Självklart för er andra med, hoppas allt ser bra ut för dig Månblomma!

• Fröken Smilla

Jag hoppas också på den där 1 %-en

• Fröken Smilla
    Birgitta 933 skrev 2012-06-23 22:55:06 följande:

Hej. Nu var det ett tag sedan jag var inne och kollade den här tråden, men den har verkligen blivit lång. Har ingen aning om vad som har skrivit och sagts här sedan jag var inne i början och tittade, så det här kanske redan har tagits upp. 

I alla fall så ska jag snart ha mitt samtal med stork och jag hoppas att äl kommer nu på semestern i slutet av juli så jag kan åka ner och göra mitt första försök. 

Det jag ville fråga är egentligen helt meninglöst, eftersom vi alla är olika skapta och det är så mycket som spelar roll när man gör inseminationen. Men jag vill ändå veta =)
    Hur många av er har åkt ner och gjort det här och på vilket försök lyckades det för er? Jag vet ju att man ska ställa in sig lite på att det kan komma ta några gånger innan det lyckas, men jag har samtidigt hört och träffat kvinnor där det lyckats på första försöket
    Jag vet inte varför jag egentligen vill veta det här, som sagt bara för att det lyckades på första försöket för en kvinna och på tredje för en annan säger det inte hur det kommer att gå för mig. Men om ni ändå vill delge era erfarenheter skulle det vara intressant att läsa om.

Jag åkte fyra gånger utan att lyckas. Nu har jag blivit med pojkvän istället, så jag hoppas det går fortare när vi väl sätter igång

Lycka till!

Hoppas ni haft en skön midsommarhelg allihopa! Här regnade det galet mycket både igår och idag, men jag fyllde år i torsdags och då sken solen vackert! Midsommar spenderades med killen i soffan men tyckte synd om alla som ville fira utomhus!
  • Fröken Smilla
    Vinci10 skrev 2012-07-14 13:02:59 följande:
    Hej tjejer! Den 3/7 tittade min lilla flicka ut, 3 veckor tidigare. 3540g och 52 lång. Nu har man fullt upp med en underbar men trotsig kille och en liten princessa som gillar att vara vaken om nätterna Grattis till er som blivit gravida och lycka till ni försökare! Glad sommar allesammans. Soliga hälsningar från Vinci
    Grattis Vinci, jätteroligt att höra!! Ta hand om er!!
  • Fröken Smilla

Carrella: Jag har kontaktat diverse barnmorskor, allmänläkare och gynläkare och berättat om inseminationerna, och har inte någonstans blivit dåligt bemött. Snarare har de varit ännu mer hjälpsamma (som ena gynläkaren som gjorde ett extra vul bara för att kolla noga så allt såg bra ut). Så våga, för det kan ju vara betydande i den hjälpen man får

Lycka till!

• Fröken Smilla
    Månblomma skrev 2012-08-17 20:33:55 följande:
    Fröken Smilla: Kul att se dig här Hur går det med kärleken ?

Det går så bra så, blir sambo om en vecka :)

Är i Stockholm nu och ska gå på bröllop idag! Så härligt att vara här med hela tjocka släkten!

Läser fortfarande här, vill följa er
  • Fröken Smilla
    Vivann skrev 2012-08-30 11:11:01 följande:
    Nu har äntligen min lille son Leo kommit
    Underbart!! Grattis!!
  • Fröken Smilla

Hej tjejer! Hur är läget?!

Har ni hängt med i all uppståndelse över donatorn med den genetiska sjukdomen? Jag har en väninna som har fått barn med den donatorn... Det som skrämmer mig mest är att de använt hans sperma så mycket att det finns 43 barn?? Jag såg dock att Danmark nu ska införa mer restriktioner angående hur många gånger en donator får användas, men det är ju nästan lite skrämmande att det finns så många barn med en och samma far...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!