• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Månblomma - ska du iväg nu i helgen?? Många insemineringar för oss i tråden nu

35 miljoner simmare bjöds jag på idag. Så totalt 75 miljoner Nu är det bara att vänta... BIM 17/10. Man får försöka hålla sig sysselsatt

Efteråt satt jag mig utanför för att vila lite och prata med mamma, då skiter en mås rakt på min mage!! Äckligt som faen, men det ska betyda tur, och det landade dessutom rakt på magen Men ändå, jag var den enda personen ute där och så lyckas den pricka mig rakt på magen. Fick åka hem och byta om innan jag åkte vidare till jobb

• Fröken Smilla

Vad har ni tjejer känt efter insemination?

Jag har haft rätt ont i magen sen i torsdags, som mensvärk, dvs väldigt diffus värk.
    Igår kom även pyttelite blod, och med pyttelite menar jag pyyyyttelite (ett nålsöga ungefär). Men det har aldrig kommit förut.

• Fröken Smilla
    Miss Decibel skrev 2011-11-03 22:44:26 följande:
    Tjena töser!

Har läst hela tråden nu och känner mig helt vimsig (det tog ett tag ;)).
    Så kul att läsa. Har själv tänkt börja nu men är jäkligt "ny" på detta.. Kanske kan få slänga in en "dum" fråga här lite då och då om det går bra?!
    Hur berättade ni för er familj? och vad fick ni för reaktioner?

Ha det så bra och lycka till alla!
    Ja detta har jag ju glömt att svara på.

Jag lade fram det lite försiktigt för föräldrarna först. Först blev mamma lite paff, men svängde rätt snabbt De vill ju gärna se mig med en man, men tycker att detta blir minst lika bra.
    Sen har jag berättat för fler och fler, och fått uteslutande positiva reaktioner. Även från moster som är 70 plus och ganska religiös, och en kollega som är Jehovas vittne. Jättekul att kunna dela detta med andra, jag är inte så hemlighetsfull av mig.
  • Fröken Smilla

Snyggar till lite:

Hjärta I startgroparna
    Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt

Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
    Miss Smilla - försök nr 3 (3/11 2011) - BIM 17/11 2011 Gyn Grønlund
    Anifree - syskonförsök nr 2 (1/11-2011)- BIM 15/11 2011 - Fert.klin Nordsjälland GynGrönlund Helsingör.

Plus Gravida
    Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt

Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket. Storkklinik
    Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik

• Fröken Smilla

anifree - usch stackars liten! Tänkte faktiskt på höstblåsor när du nämnde utslag för mig... Min kollegas son har samma problem just nu. Och så har du fått det med. Krya på er!!

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Månblomma: Så irriterande Det är svårt att ge dig råd, jag var ju i en liknande situation förra veckan och det är svårt att avgöra vad man ska göra. Brukar du känna molvärk i äggstocken lång tid innan ägglossning normalt sätt eller kommer det i närheten av äl?

Vivann: påminn mig gärna, har du provat ostimulerat förut? Eller är det första gången någonsin?? Håller alla tummar jag kan för dig!

Själv känner jag en del molvärk, men det vill jag nog påstå att jag gjort de andra gångerna också. Kan ha varit lite mer denna gången, men så var läkaren ju ändå därinne och rotade två gånger Det har lugnat sig lite idag. Men jag vill så gärna vara gravid. Tycker faktiskt det är min tur nu.

Och det är väl helt okej att anse att den donatorn jag fick (lång och mörk) är Gerard Butler, eller hur??

• Fröken Smilla
    Miss Decibel skrev 2011-11-07 20:30:17 följande:
    Hej igen!! :) tack för era svar! Nu har jag berättat för i stort sett alla... Nu är det mina föräldrar kvar - det värsta sist! Tror dock det kommer gå bra! Brorsan är jätteglad och jag har han och hans familjs fulla stöd och det känns fantastiskt!

Hur kommer det sig att det skiljer så mycket i pris mellan olika kliniker? Var har ni varit? Kan ni ge mig lite tips? Känner mig lite lost ännu.. Försöker läsa till mig allt men nu strejkar hjärnan
    Jag tror i mycket att den stora skillnaden är att det är barnmorskekliniker och läkarkliniker. Barnmorskeklinikerna är dels privata (finns dock även privata läkarkliniker), dels så är inseminationer nästan det enda de lever på. Sen så är klinikerna i Köpenhamn lite dyrare. Läkarklinikerna har ofta en större bredd på det de gör. Gyn Grönlund gör normala gynundersökningar, IVF, och andra underlivsproblem. Dvs har de lite mer att leva på.

Men det är ren spekulation
  • Fröken Smilla
    Månblomma: Jättetråkigt!!

evileve: Jag hoppas verkligen att molvärken betyder bebis... Har det fortsatt idag, samtidigt som jag även fått riktigt ont i ländryggen. Det hände även första gången, då jag tror att jag kanske fick tidigt missfall. Men nu börjar jag leta symtom igen, det är verkligen farligt! Förstår inte varför det skulle funkat nu när det inte funkat nån gång innan...

nangijala: VÄLKOMMEN!! Alltid kul att se nya ansikten här Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor. Maila dem vettja Dock tycker jag generellt att alla kliniker verkar kunna svenska.

Annaloo: ja tänk, du kanske har fått George Clooney

Anifree: skönt att lillen mår bättre! ja tänk om man kanske kunde få lite tydligare symtom när man är preggo
  • Fröken Smilla

Jag tycker att det är en ganska rejäl skillnad när Stork tar 4000 danska kr för insemination med anonym donator och min klinik tar 2200 dkr. Det är ju nästan det dubbla. Min läkare diskuterade just förra gången de orimliga priserna där. Och Stork tar 600 dkr för att prata om anledningarna till att man gör en insemination? Nä det tycker jag faktiskt är onödigt, men det är kanske för att jag själv är så förberedd. Min läkare bryr sig inte mindre, han har tagit upp bekymmer och framtiden med mig helt gratis. Man kan tom skicka sms till honom om man behöver fråga nåt. Men jag har kanske haft tur, har inte hört så mycket om andra läkare eller barnmorskor. För mig är även resvägen en faktor, det tar mig längre tid att ta mig till Köpenhamn, det är dyrare då jag måste ta ledigt längre från jobb. Så det är många faktorer, men om jag får den behandlingen och servicen som jag fått av Dr Lars för halva priset gentemot Stork (och de är ju inte dyrast i Köpenhamn heller) så är jag väldans nöjd med mitt val

Angående öppna och anonyma donatorer så har jag tagit upp det innan och går på samma linje som Anifree. Från den dagen man berättar för barnet att den får träffa sin pappa när den är 18, kommer den att bygga förväntningar. Det tror jag är helt oundvikligt tyvärr, och med största sannolikhet är donatorn inte alls intresserad av att ha någon kontakt med barnet alls mer än just den träffen. Men jag är fullt förstående för dem som valt öppen, det var det beslutet som var svårast att ta för mig.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!