• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Dr Lars sa att om man testar positivt på em så räknas det som ett posititvt test morgon därpå, de testar aldrig äl på em/kvällen sa han när jag va där sist för jag va orolig för att jag kom "försent" men som tur är gör han VUL innan inseminationen så han såg att ägget precis va på väg att släppa när jag gjorde inseminationen så det kunde nästan inte va bättre. Men inget barn blev det gången heller. 

Mika1980 skrev 2012-01-06 17:55:15 följande:
    Tycker att äl-testet är något svagare i dag och börjar känna av molande i magen - antar att det är för sent att insemineras i morgon vid lunch då.. :(
    Du har ingen möjlighet till VUL innan?  håller tummarna för att det går vägen för dig om du åker!! Vi alla är olika men jag vet/tror att mitt ägg brukar släppa ganska sent inpå de här 24-48 timmarna så hoppas att det är detsamma för dig. 

• Carrella
    Vivann skrev 2012-01-06 16:51:33 följande:
    Carrebarre: Tyvärr måste man ha journalsamtal där. Spolningen kostade ett som ett läkarbesök men jag hade högkostnadskortet så det var gratis.
    Ahh ok jag trodde det handlade om flera tusen :P Läste på deras hemsida och de enda testerna som de faktiskt kräver är hepatit och HIV. Annars så är det bra att ha gjort de andra testerna. Tycker väl egentligen att det e ok att kräva vissa tester men tycker inte att man behöver kräva ett journalsamtal, jag vet ju vad det handlar om. Men aja...vi får se vad som händer när jag är redo för att köra igång igen. =) 
  • Carrella
    Mika1980 skrev 2012-01-08 08:37:49 följande:
    Vilken klinik insemineras ni på? Jag har bara varit på Storken, bra men inte så billig. Men vill nog ha en klinik som det är relativt lätt att hitta till, har inget lokalsinne alls! :)
    Till Gyn grönlund är det lätt att hitta =) Fast fick en jätte fin karta av Miss Smilla som jag kunde följa =) 

• Carrella
    Jenniek: Det är som sagt väldigt individuellt, vår allas kroppar fungerar olika. Men ägget lever ju ett tag till även om det har släppt. Och sen håller jag med de andra, jag testar flera ggr om dagen i äl tider och det är insemination på gång. Det gör också att du lär känna din kropp lite mer så du kanske kan förut spå nästa äl lite bättre, tycker jag iaf =)  Men använder bara CB´s tester för att veta ordentligt annars kör jag med teststickor. 

Förstår att du är otålig 7 år är en lång tid och vänta. Hoppas att det fungerar denna gång så du inte behöver vänta längre! =)  
  • Carrella
    Fröken Smilla skrev 2012-01-08 11:31:48 följande:
    hahaha du hade nog ren TUR att du hittade
    Hade jag inte haft den kartan hade jag def gått vilse Tungan ute Mitt lokalsinne är väl inte jätte dåligt men det kändes skönt att ha den kartan till hands när vi stressade gatorna upp och benen skakade av nervositet Flört Glömde ju för tusan tom å låsa bilen! (hehe) 
  • Carrella

jenniek: det är nog generellt han menade. Jag hade fått positivt på torsdag em och inseminerades på lördag fm. Gyn grönlund klämmer ALLTID in dig när du kommer lång väga. Ring direkt när de öppnar och så får du en tid som passar dig, du får själv säga när du vill komma. Lycka till!!

• Carrella

Det tycker jag låter som en bra plan!! Glad 

Vi är här för att man ska kunna vrida, vända o analysera allt och inga frågor e för dumma!! Flört 

Håller tummarna imorgon för att det tar sig denna gång!!  

• Carrella
    Mika1980 skrev 2012-01-08 13:07:58 följande:
    Vem är den här gyn Grönlund? Finns han i Danmark och på vilken klinik? Kostnad?
    Han är en gynekolog som praktiserar privat och då det är en läkarklinik tar han inte lika mkt betalt 2200 dkr och han finns i Helsingör. Men då det e en läkarklinik så finns inte möjligheten till öppen donator. 

Skickar länk till deras hemsida så kan du läsa lite själv. Glad

http://www.gyngronlund.dk/index.php

• Carrella

Mika1980: Glömde säga att då ingår det ett vul innan insemination samt  ett vul för att fastställa graviditet =) 

• Carrella

Mika1980: Mamamia i sthlm gör kanske sånt? Jag vet iaf att de ställer upp för provtagningar och sånt för ensamstående som åker utomlands för att bli gravid.

Hans meljadress står på deras hemsida. Och jag behövde inte ha ngt inskrivningssamtal men då bor jag i Örebro så har ju en bit ner. Men hade mejl kontakt med honom där han fick veta det han ville innan jag kom ner.

Jag åkte bil ner första gången men det va jobbigt köra så långt på en dag (nästan 90 mil fram o tillbaka) för vi åkte hem samma dag också.
    Det går inte direkt tåg utan får byta i gbg men det va inte länge man behövde vänta i gbg max en timme tror jag. Nu blev det tåg till gbg och sen buss till Helsingborg för mig förra gången men det pga att tåg biljetter var slut. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!