• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Sparklebaby skrev 2017-07-23 11:07:54 följande:

Tog det lång tid?

Va skönt att den va bra, det verkar vara ngt som är antingen himlen eller helvetet typ :P en av mina bästa vänner hade en egentligen helt perfekt graviditet utan några problem alls, men hon HATADE det..

Nej, det pågick i över ett dygn så inte jättelång tid. Men jag fick hög feber och var väl knappt vid medvetande i slutet. Barnet mådde dock bra hela tiden.
  • Ciconiidae
    az81 skrev 2017-07-23 14:40:53 följande:

just nu känns det mest som en lång väntan. vill ju att det skall lyckas denna gång. Så jag sitter mest och håller tummarna just nu :)

Den dår väntan är som tortyr tkr jag. Svårt att koncentrera sig på annat.
  • Ciconiidae
    Sparklebaby skrev 2017-07-24 12:56:58 följande:

Usch då..var du ensam eller hade du någon med dig?

Hade en vän med mig. Tänkte innan att det är helt ok att göra det ensam. Men väl där var det guld värt att ha en vän. Bara ngn som hämtade saft och satte sugröret i munnen på en när en knappt kunde röra sig var värt så otroligt mkt. Jag hade efter att tag värkarna så tätt så det blev aldrig ngn paus och då var det svårt att kunna göra ngt alls för sig själv.
  • Ciconiidae

Äl+11 och plusset lyser med sin frånvaro. Känns lite tungt då jag gärna vill få ett vårbarn och gärna så tätt mellan syskonen som möjligt. Hade egentligen velat börja för ett år sedan men det var annat som gjorde att det inte blev av. Bara första försöket, men en blir alltid besviken ändå. Hoppas på nästa månad, isf kommer vi alla fylla år i stort sett samtidigt.

• Ciconiidae
    Noanda skrev 2017-07-31 20:37:11 följande:

Jag har bestämt mig för att försöka bli gravid genom heminsemination med start...ja, så fort mensen har kommit och gått vilket borde vara den den här veckan. Sedan är jag redo att invänta ägglossning och det första försöket!

Vid 37 års ålder har jag inte tid att vänta på den rätte längre. Han får komma när han kommer.

Jag har dock många tankar och funderingar. Det ultimata vore insemination via landstinget här i Stockholm men det verkar gå trögt med det.

Köpenhamn är problematiskt på två sätt för mig:

1. Det kostar ändå en del pengar. Det kan ta många försök att bli gravid, man kan aldrig veta. Hur många försök kommer jag behöva göra? Ett? Två? Fyra? Sju? Tio? Fler? Jag är inte 23 längre så jag förväntar mig inte att bli gravid på första försöket. Det kan bli dyrt, för dyrt om jag har otur.

2. Köpenhamn ligger för långt bort från Stockholm där jag bor. Mitt arbete gör det mycket svårt för mig att vara borta från jobbet 1-2 dagar i månaden fram till dess att jag lyckas bli gravid. Det är mycket som ska klaffa när ägglossningen inträffar. Flygbiljetter kostar ytterligare pengar och kanske måste jag övernatta ibland. Och som sagt, min arbetsgivare skulle börja ifrågasätta min frånvaro.

På grund av ovanstående började jag fundera på heminsemination. Fördelarna för mig är att det inte kostar några pengar och att det kan ske här hemma hos mig. Jag kan till och med göra flera försök vid varje ägglossning.

Jag har nu kontakt med en möjlig donator som jag vet har donerat till två par tidigare med lyckat resultat.

Den stora frågan för mig nu (och som jag skulle ha sluppit om jag inseminerade på klinik!) är det här med faderskapet. Han är villig att stå som fader (utan att ta något ekonomiskt ansvar) men jag vill inte det. Jag känner inte honom, han blir inte pappa till mitt barn, han är bara donator! Mitt barn kommer givetvis få veta vem som donerade precis som vid en öppen donation.

Dessutom går jag miste om underhållsstöd.

Så nu är den stora frågan om jag ska säga att jag inte vet vem pappan är, att jag blev gravid under sommarens semesterresa exempelvis och inte har några ledtrådar.

Japp, där är jag nu i mitt funderande.

Om någon har några tips eller råd får ni gärna delge dom.

Söker dessutom fortfarande kontakt med donatorer!

Förlåt för kapningen av din tråd TS!

TS har nog lämnat tråden för länge sedan. Om jag vore du så skulle jag köpa sperma från en spermabank och köra heminsemination på. Hade aldrig vågat använda en privat donatoe pga könssjukdomar, ärftliga sjukdomar, ingen kontroll på syskon, kan uppstå problem med underhållsstöd och framförallt kan han när som helst under barnets tid stiga fram och presentera sig som fadern och kräva delad vårdnad eller umgänge (och ha rätt till det).
  • Ciconiidae
    az81 skrev 2017-08-09 05:11:53 följande:

Funkade inte denna gång heller  Får hoppas att jag kan göra nytt försök denna månad i stället.

Jag blev inte heller gravid på mitt förra försök. Denna cykel har jag gjort spolning, vul och insemination i samma cykel så hoppas det tar sig denna gång. Äl+2 idag. Åker du igen om två veckor?
  • Ciconiidae
    Friitz skrev 2017-08-10 08:11:25 följande:

Hej!

Jag försöker ladda om från ett negativt test. Så nu är siktet istället på nästa äl. Det blir mitt andra försök och hoppas verkligen att det funkar. Skönt att jag hittade denna tråden och se att det är fler som går igenom samma sak då jag kan känna mig lite ensam i detta emellanåt.

Välkommen, jag är på mitt andra försök till syskon nu. Två veckor känns som evigheter. Lycka till med nästa försök.
  • Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-10 15:50:51 följande:

Tack för svar! Man blev lite förvirrad av att vitanova skrev KR ist för DKK som de andra kliniker jag har googlat på. Och därför var man som ett frågetecken i vilken valuta dem menade.

Men bra, då vet jag vad dem tar i pris per omgång :)

Håller på att förbereda mig inför att insemineras, tar folsyra, har börjat checka av min Äl med stickor och så försöker jag suga i mig så mycket information jag bara kan hitta för att veta hur de olika stegen ser ut.

Ska se till att ta de olika testen som krävs (tex Hiv ect) så snart som möjligt. Sen är jag redo att kontakta kliniken jag ska genomföra mina inseminationer :D

Och just vitanova känns bra!

Jag går också på vitanova, rekommenderar varmt. Blev gravid på andra försöket med barn nr ett, nu försöker jag med barn nr två. De är trevliga, kunniga, har fina lokaler och ligger nära tågstationen. Det har gått bra även nu när jag fått släpa med mig en tvååring, de tar sig tiden.
  • Ciconiidae

Jag använder lönen till försöken, dvs det beloppet som jag normalt sett sparar. Men detta försöket har det gått åt mkt pengar då jag åkt till DK tre ggr denna cykel. Spolning, VUL och sist insemination. Dessutom har det gått åt en del pengar till hemmet, så denna månaden har det försvunnit mkt pengar.

• Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-11 20:15:03 följande:

Har du åkt till Danmark för att spola och VUL? Utredde de dig? :) hur gick det med inseminationen? Är det ngn klinik som rekommenderar att inseminera två ggr eller räcker d med en gång per cykel?

Ja, jag åkte till Danmark. Alla kliniker hade sommarstängt i Sverige och dessutom är det så svårt att få tider. Vul gjorde jag för att kunna inseminera i samma cykel, de ville vara säkra på att slemhinnan och ägget inte påverkats av spolningen, så jag vet att det fanns ett ägg som växte denna cykel iaf. Jag gör bara en insemination per cykel, normalt sett är det väl det de rekommenderar. Just nu är det bara en väntan, får vänta ca en vecka tills jag kan testa om det tagit sig.
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-10 20:06:49 följande:

Får man se bebisbilder på donatorerna på Vitanova?

Du har inte fått svar på din fråga väl?

Nej, inte då jag inseminerades 2014, idag kör jag med samma donator som sist för helsyskon. Du kan dock köpa egen sperma och förvara hos dem.
  • Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-15 18:02:02 följande:

Hej,

Var i Köpenhamn för ett annat ärende, men passade på att följa gps:en för att se var vitanova låg. Men när jag kom fram blev jag helt förvirrad.

Hittade ingen skylt och det enda jag såg som gps:en lede mig till var en fotklinik (?)

Kan ni hjälpa mig...Vill inte riskera att gå som en förvirrad höna när jag ska insemineras mot hösten/vintern xD

Har vitanova ingen skylt?

Såhär ser ytterdörren ut.

• Ciconiidae

Hej, jag ville bara berätta att jag är gravid. Går in i vecka 5 imorgon. =D Lycka till ni som är mitt i försökandet, jag håller tummarna för att ni får ert plus snart.

• Ciconiidae
    Friitz skrev 2017-08-21 23:32:39 följande:

Grattis!! Vilken lycka!

Själv ska jag inom de närmsta dagarna göra min andra inseminering.

Tack, hoppas det går lika väl som för dig. Båda gångerna jag blivit gravid har äl-testet slått om vid lunchtid. Verkar vara bästa tiden för att få rätt i tid med inseminationen.
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-22 00:08:31 följande:

Är det andra barnet?:) grattis!

Ja, det är andra barnet :) var är ni andra ngnstans i processen, väntar ni på äl eller bim?
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-22 13:38:27 följande:

Hur många ggr tog första vs andra barnet?

Jag är inte i exakt i samma sits som ni. Jag har en man men utan spermier. Jag vände mig ändå hit för det var processen jag var intresserad av och tyvärr är det inte många trådar om heterosexuella par som gör inseminationer. Hoppas det är ok?

Det tog på andra försöket med båda, båda blev till i samma rum och med båda fick jag glad gubbe vid lunchtid. Med båda höll jag även på att renovera mellan äl och bim. =D mkt som stämde överens. Det blir också bara 2 veckor mellan bf-datumen. Fick lite flashbacks från första gångens försök.
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-23 14:43:47 följande:

Så du fick positivt utslag vid lunch? Och när inseminerades du? Så himla kul! Hur gammal är du och första barnet?

Fick positivt vid 12 och inseminerades 13 nästa dag. Var ungefär samma sost jag blev gravid. Andra barnet, 32 år.
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-23 15:08:49 följande:

Ok. Så drygt 25 h efter utslag. Fick du ngn ultraljud för att kolla så ägget va på g? Ursäkta tusen frågor. :) hur gammal är första barnet?

Denna cykeln gjorde jag vul men det var bara för att jag gjorde äggledarspolning i samma cykel. Så vi behövde titta så att ägget och slemhinnan var ok för att få grönt ljus. Första barnet är lite över 2 år. :)
  • Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-28 17:14:31 följande:

Tack! Och tack az81 för hjälpen :D har sparat bilden/texten så att jag har något att gå efter när jag söker. I min fantasi så trodde jag nästan kliniken skulle vara något stort och pampigt, eller åtminstone en stor skylt med deras namn.

Men som jag och min syster pratade om, så vill folk nog ha det lite diskret. Dvs smyga med att dem insemineras.

Tur som sagt att jag var så vilse när man bara gick dit för att checka och inte när man hade en tid inbokad, haha...Kommer vara tillräckligt nervös för själva "ingreppet" så behöver inte bli ännu mer nervös av att man går vilse (har dålig lokalsinne )

Snarare familjärt och mysigt än pampigt. ;)
  • Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-10-23 17:22:13 följande:

Nvm, har äntligen med lite hjälp, lyckats hitta en klinik som åtminstone utför Klamydia, hormontest och undersökning av äggstockar :)

Så ska bara ringa en vårdcentral och hoppas på att dem åtminstone kan ställa upp på att checka hiv och hepatit, sen är jag redo för att fara till Danmark och ha rådgivning och därefter insemination :D känns spännande att äntligen vara ett steg närmre min dröm om barn

Hoppas att ni alla har lyckats få plus och väntar era efterlängtade barn <3 annars så hoppas jag att det snart blir så för er

Stort lycka till!

Jag är nu i vecka 14 och är äntligen förbi de kritiska veckorna, så börjar smått inse att jag är påväg att bli tvåbarnsmamma. :)
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!