Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Är det några aktiva försökare kvar i tråden? Jag har nyligen gjort mitt första syskonförsök och väntar otåligt på bim. Med första barnet gick det på andra ggn.
Är det några aktiva försökare kvar i tråden? Jag har nyligen gjort mitt första syskonförsök och väntar otåligt på bim. Med första barnet gick det på andra ggn.
Jag skulle nog kalla mig för aktiv försökare. har varit två vändor i Köpenhamn, nu senast på midsommarafton. Dock har inget av mina försök lyckats.
Håller tummarna för dig.
Hej alla. Vet inte hur aktiv denna tråden är men hoppas att ni är några som är här :)
Jag är 29 år och har börjat att fundera/planera lite inför att skaffa barn själv. Jag har vart i någon typ av relation med en man i 2 år men jag blir mer o mer osäker på om det kommer leda dit jag vill. Jag har ca 9 månader kvar tills jag fyller 30 och jag får mer o mer panik över barn. Jag har alltid haft insemination i tanken som min sista utväg. Vill någon svara på vad det har kostat för er? Väldigt svårt att få fram en ungefärlig summa på vad det kan kosta i verkligheten.
Finns det någon som håller på med försök just nu, eller som har blivit gravida eller är på samma ställe som jag som skulle vilja diskutera och prata lite om detta med mig? :)
Vilken klinik valde du? Nu är inte jag ensamstående men har en man som saknar spermieproduktion. Har haft kontakt med Vitanova och fått bra intryck. :)
Hej!
Jag har lyckats med ivf i Danmark och är gravid i v 15 :D Så lycklig. Jag träffar gärna andra i Stockholm som är i liknande situation.
Tycker det är så otroligt svårt att bestämma sig för när jag ska dra gränsen att det är dags.. Jag pluggar till i Januari och behöver ha fast jobb, vilket är mitt första "krav" på mig själv innan. Pengar har jag redan sparat som skulle täcka allt man behöver, men man kan väl aldrig ha för mkt sparat.
Jag tänker så otroligt mycket på vad alla andra ska tycka :S vad har du för upplevelser med det?
Ja, det tänker jag att jag också har :S Jag har varit gravid och gjort en abort för några år sedan så jag vet att jag kan bli gravid iaf.
Vad har varit jobbigast med att vara själv?
Åh fy det lät inte alls roligt :/ Hur gammal är din son/dotter nu? lugnar mig lite att du gör det igen iaf. Pratade med min kusin häromdagen om allt detta och sa då till henne att skräcken hade varit att barnet får kolik när man är ensam..
Får du underhållsbidrag? Och hur fungerar det med föräldraledigheten och dagarna som pappan annars har låsta?
Det låter verkligen som en mardröm, fy va hemskt. Hoppas det blir lugnare nu med nästa :D
Hur va din förlossning?
Var igår i Danmark för mitt tredje försök att bli gravid genom insemination.