• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Nyårsmamma skrev 2011-10-19 23:01:58 följande:

Vet du att det är 48h så kanske vänta lite mer än 24h? Simmarna lever 24h så kommer ÄL efter 48 så kan det vara på håret...

Jo men första gången var det ca 30 timmar... Den andra gången vet jag inte säkert, men mellan 30-40 timmar om inte mer. Höll ju tyvärr inte koll där.
  • Fröken Smilla
    anifree skrev 2011-10-19 23:27:43 följande:
    Ahaaaa, är det du miss Smilla Ja vi följs åt i våra cykler, hihihi
    och jag skriver precis ett nytt mail till dig haha!
  • Fröken Smilla
    Azurblå skrev 2011-10-20 20:29:47 följande:
    Hej!

Jag har skrivit för ett bra tag sedan i tråden men har nu inte varit aktiv på ett tag. Är mamma till en tvååring och går och funderar och funderar på Danmark...jag vill ju så gärna ha ett barn till!!! Men funderar ibland på hur jag ska orka och ha råd och kunna få hjälp med barnpassning om jag får ett barn till. Mycket att tänka på, kanske tänker jag för mycket?

Miss Smilla, jag lästa att du får VUL innan äl, det lät ju som att det blir större träffsäkerhet då! Är det kliniken du går till som erbjuder det, eller varför får man det?

Evileve, jag bor också i Sthlm Du är på gång att åka iväg förstod jag?
    Det är kliniken i Danmark som erbjuder det, det ingår i priset för inseminering. Jättebra, känns mycket tryggare att veta hur det ligger till. Då vet jag också själv vad det är jag känner vid ÄL, det bekräftar det.
    Azurblå skrev 2011-10-20 21:12:09 följande:
    Jag har läst lite om era inseminationer nu, och funderar...har en del novisfrågor

när ÄL-stickan slår om till positivt, då finns det alltså tid till att åka ner till Danmark? Hur lång tid har man på sig, på ett ungefär?

Ni som inseminerats, har ni åkt ner i förväg, när ni vet att äl ska inträffa, eller har ni inväntat stickan?

Carrebarre, jag såg att du tänkte åka ner i förväg nästa gång, och om det skulle bli aktuellt för mig med insem tror jag att jag  skulle vilja ha det så. Det verkar stressigt att åka iväg sådär kvickt, och jag inbillar mig att man ska vara så lugn och harmonisk som möjligt för att optimera chanserna?

Sen är det det där med val av klinik. Skiljer det mycket i kostnad mellan dem?
    Ja när ÄL-stickan slår om är det normalt sett mellan 24-48 timmar till ägglossning.

Jag har tur att bo i Helsingborg så jag behöver inte planera så mycket i förväg.

Klinikerna skiljer ganska bra i pris. Läkarklinikerna är ofta betydligt billigare än barnmorskeklinikerna, och priserna brukar även variera beroende på läge. Köpenhamnsklinikerna är i särklass dyrast. Jag betalar 2200 danska kronor för inseminering och VUL, och det ingår även ytterligare ett ultraljud om man blivit gravid.
  • Fröken Smilla

Jag har förresten bestämt mig för att köra på nästa ÄL också, sen är det paus!

• Fröken Smilla

Jag är väldigt nöjd med att ha valt att försöka en gång till nästa ÄL. Det hade inte känts rätt att hoppa över november, har då ju nästan två månader kvar för att spara pengar till julklapparna Och brorsdottern som ska födas snart, och brorsonen som fyller 4. Alla dessa barn!! Syrran fyller snart år också ju... jösses det hade jag glömt haha!

• Fröken Smilla

Angående alkohol så dricker jag en del mellan mens och äl, och sen inget efter äl. Fast det där med ett glas vin efter insemination låter inte helt dumt. Kaffet är svårt, jag dricker inte jättemycket ändå, ca en halv kopp två gånger om dagen. Vill inte sluta helt med det då jag behöver piggas upp på eftermiddagen på jobb. Har ett jobb där man måste vara alert mer eller mindre hela tiden och då är kaffet en stor hjälp. Hoppas på att rosenroten ska hjälpa till lite där också.

Anifree - när det gäller tidpunkten tror jag mycket har att göra med tillfällighet. Nästa gång tänker jag åka på eftermiddagen dagen efter positivt test, mitt ägg släpper sen på kvällen. Förra gången hade ägget redan släppt. Men den har det mycket att göra med tur också, chansen är trots allt bara ca 25 %.

• Fröken Smilla

Ja, minst 3 st åker till Helsingör nästa omgång iaf Jättekul!!

• Fröken Smilla
    Mia therese skrev 2011-10-24 22:55:31 följande:
    nån mer än jag som blir deppig när man ser (på FB) att ytterligare en klasskamrat fått barn?...e ju såklart glad för hans skull men ändå...
    Nja inte så mycket de som fått barn, men de som är gravida. Känns så lätt för alla andra... Vecka hit och vecka dit.
    sthlmsliv skrev 2011-10-25 18:33:05 följande:
    Har ni tips på ägglossningstester?
    Jag slår ett slag för testlagret som alltid visat rätt på mig, och som är väldans billiga. Men jag brukar använda cb:s digitala för att bekräfta.
  • Fröken Smilla

Men i Danmark har man ju öppna donatorer?

Månblomma - jag har recept på bra dressing, men jag minns inte var jag lagt det... ugh. Det är iaf matättika, oregano och nåt till (socker??) som man kokar ihop... Men jag ska försöka hitta det!!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!