• Mmmbop

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Tja, det finns lite olika info om det där. Jag hörde att det var fertilitetsnedsättande, men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Jag kände väl "better safe than sorry" och drack varken alkohol eller kaffe innan, men jag tror inte det har så stor inverkan faktiskt.

• Mmmbop

Låter tufft, har inte erfarenhet av IVF, så jag vet inte så mycket om medicineringen tyvärr. Hoppas det går bra nu då. Framför allt att du får bra kontakt med gyn, det är guld värt att ha hjälp hemma i Sverige.

• Mmmbop

Ja hur har det gått för er i ÄL-tider??

Själv har jag nu passerat in i vecka 23, helt galet. Mini var väldigt stilla i förra veckan efter att ha varit rätt så aktiv sedan vecka 18 och gav mamma skrämselhicka, men sedan igår är det lite mer fart igen så jag har lugnat ner mig lite. Börjar få en lite bula nu =) Är pigg och rätt ok i kroppen så än så länge knallar det på bra här.

• Mmmbop

Anifree: Lycka till nurå!

Miss Smilla: Håller tummarna för Äl snart då!

OddPixie: =) Förhoppningsvis hinner du träffa någon innan dess! Men annars är det skönt att alternativet finns =)

• Mmmbop

Puffar listan!

Hjärta I startgroparna
    Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt

Carrebarre - försök nr 1 (6/10 2011) BIM 20/10 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
    Miss Smilla - försök nr 2 (3/10 2011) BIM ca 15/10 2011 (förmodligen tidigare)  Gyn Grønlund

Plus Gravida
    Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt

Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket. Storkklinik
    Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik
  • Mmmbop

Kopiera den (med vanliga ctrl copy kommando) sedan klistrar du in den i inläggsrutan och ändrar den som du vill ha den! Posta som vanligt inlägg.

• Mmmbop

Annalo: Oj, vilken jobbig sits! Jag håller alla tummar och tår att h*n bara är lite seg i starten! Men att hjärtat slår låter väldigt positivt!

Anifree och Miss Smilla: Hejar på er och äggen nu!!!

• Mmmbop

Heja Carrebarre!!

Miss Decibel: Oj, jag minns inte, tror jag berättade långt innan, när jag redan planerade. Att jag längtade efter barn och funderade på att åka till Danmark. Hittills har rekationerna nästan uteslutande varit positiva, vilket jag varit lite förvånad över, hade nog väntat mig mer negativa.

• Mmmbop

Vill bara påpeka för de nya att öppen donator kan man bara få på barnmorskeklinikerna. Om det känns viktigt att barnet i framtiden kan få reda på sitt genetiska ursprung (det var det för mig) så är det enda möjligheten. Jag uppfattar heller inte att barnmorskeklinikerna skulle vara så fasligt mycket dyrare om man väljer en anonym donator.

Journalsamtalet anser jag heller inte vara "oviktigt". Jag tycker det är alldeles etiskt riktigt att de kollar lite vad de som vill inseminera har för förväntningar och bakgrund. Det ger även tillfälle att själv reflektera över en del "svåra" frågor kring de val vi valt eftersom barnmorskorna ställer väldigt relevanta frågor.

Att man inte får VUL innan är förstås trist, men går utmärkt att lösa hemma i Sverige innan man åker om man har en bra gyn.

Ville bara få lite balans i debatten =)

• Mmmbop

Fast Stork (fantastisk barnmorskeklinik) tar 4856:- för insemination med anonym donator. Varifrån har ni fått att det kostar 8-9000?

• Mmmbop

Inte påhopp på dig, hoppas du förstår det! Ville bara att de nya ska få alla sidor, ni är väldigt många som väljer anonym donator och läkarkliniker så jag vill puscha lite för att det finns andra alternativ =)

Angående resa och hotell, jag bor i Stockholm och har alla tre gånger åkt över dagen, det går väldigt smidigt eftersom Stork ligger så nära tågstationen. Så jag har aldrig betalat hotell, utan bara tågbiljetter, oftast har resan gått på ca 1200:- tur och retur. Då åker jag vid sex-tiden på morgonen från Stockholm och är hemma igen vid tio-tiden på kvällen. Har funkat jättebra. Så alla som bor utmed linjen Stockholm-Köpenhamn eller Göteborg-Köpenhamn borde kunna göra detsamma. Flyg går också super eftersom det går tunnelbana hela tiden från Kastrup till en station nära Stork.

• Mmmbop

Jag kommer nog hålla mig lite lugn i den här tråden framöver, följer nog men kommer inte skriva så mycket. Känns som jag resonerar helt annorlunda i en hel del "viktiga" (för mig) aspekter än resten som är aktiva gör. Men lycka till allihopa!

• Mmmbop

Nä, ingen har skrivit något dumt, absolut inte. Men anledningen till att jag är i tråden är att jag ska kunna diskutera tex aspekter kring hur man ska prata med barnet, hantera omgivningen osv. Och jag känner att jag behöver prata med folk som valt öppen donator som jag för att det ska bli relevant. Vi kommer ju prata helt olika med våra barn sannolikt.

Jag är också för olika åsikter! Det är bara att jag använder forumet som bollplank och stöd kring mitt val och jag känner att vi gjort så olika val, trots samma "resa". Men kommer någon in i tråden och är aktiv som valt samma som jag så återkommer jag nog.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!