• Wirginia

betalt??

Undrara hur mycket ersättning man får om man har två fosterbarn i 5 och 8 års åldern????
    nån som vet?? 

• Svar på tråden betalt??
  • Wirginia
    morochmer skrev 2011-03-04 07:35:17 följande:
    Det är varierar med arbetsinsatsen. Varför undrar du?
    har två barn som är tillfälligt fosterhems plaserade.... skulle vara intressant att veta....
  • Wirginia
    morochmer skrev 2011-03-04 07:49:28 följande:
    Menar du att du har tagit ett jourhemsuppdrag? Eller att dina barn är placerade?
    jag har två av mina barn plaserade och tycker att det vore intressant att veta hur mycket dom tjänar på att ha två barn hamma hos sig.... Tänker inte fråga dom...
    någon som har lite koll??? 
  • Wirginia
    morochmer skrev 2011-03-06 12:41:08 följande:
    Till att börja med så är det ett tufft arbete att ta ett sådant uppdrag. Men runt 4 tusen kr/månaden/barn minus skatt ca Om det inte är extra krävande med flera diagnoser eller riktigt besvärlig föräldrakontakt osv.

Det är för allt dygnetrunt jobb de gör. Samarbete med soc, sjukvård, bup, biosläkt,skola, barnomsorg osv osv.
    Varför finner du det intressant?
    klart att det är intressant att veta hur myckat någon har för att ta hand om mina barn... får inte ett enda öre när vi har dom varannan helg och alla lov och studiedagar.... har inte ens barnbidraget eller bostadbidraget kvar...
  • Wirginia
    Didaj skrev 2011-03-06 16:21:57 följande:
    Men va är det ett skämt? Är du sur att de får några tusenlappar för att ta hand om DINA barn när DU fött dem? Det är ju helt orimligt. Klart de ska ha ersättning.
    men den tid vi har barnen ved skall vi köpa mat mm mera av..... det är ju just det som är grejen MINA barn och jag vill kunna ge dom det som krävs..... tror ni att jag har ett penningträd hemma????
  • Wirginia
    Didaj skrev 2011-03-06 16:29:24 följande:
    Får du inte barnbidraget, jobbar du inte?
    har inget jobb och min man har nyss börjat jobba efter att varit sjukskriven... Nej... dom har hela deras barnbidrag
Svar på tråden betalt??