Liljorna skrev 2011-03-03 17:34:12 följande:
okej, ja för mig känns det också på detviset och därför känns det som att man inte kan använda dem som synonymer eller liknande ord.
min son nr två gick inte på ett och ett halvtårkontrollen och vi fick åka upp på barn för att kolla så att han inte hade något fel i höfterna medansjag var helt säker på att han abra var "sen i utveckligen" eller tom lat
hade dom dock regerat på att han tex inte kunde stapla klossar eller något annat och att de trodde att det berodde på "begåvningen" och inte motoriken och att de velat att jag skulle träffa någon på barn för att utreda om han hade en utvecklingsstörning så hade jag reagerat mer, det är ju ändå något gansska stort och omvälvande.
Jag tycker att det är konstigt att de inte har gett dig stöd och tagit dig på allvar, de kunde ju tex ha sagt att "vi använder inte ordet utvecklingstörd i dethär skedet, barnet är för litet och vi kan inte säga något säkert innan ett års ålder" eller något liknande. men iaf bekräfta dig på något vis så att du vetat att de tog dig på allvar.