Hur påverkas en treåring av ny relation?
Jag har träffat en kille som har en son på tre år. Vi har träffats i 6 månader och är säkra på vårat förhållande och min kille vill börja presentera mig för sonen. Planen är att jag ska vara vuxenkompisan i hans liv ett tag för att längre fram börja presentera vår relation för knodden. Mamman till pojken motsätter sig detta då hon säger att hon själv inte är redo, men använder argumentationer så som att det är jätteskadligt för hennes son om jag kommer in i hans liv. Hon är bevisligen mycket sårad av separationen som ägde rum för ett år sedan och har vid flera tillfällen hotat att ansöka om ensam vårdnad om han fortsätter träffa mig. På senare tid har hon accepterat mig i sitt ex liv men absolut inte i deras sons liv. Det senaste argumentet är att vi måste vara mer säkra på vår relation innan jag får komma in i deras sons liv, men jag kan inte låta bli att tycka att det är orimligt att kräva att vi ska gifta oss innan jag ens får träffa hans son.
Jag undrar om någon vet hur så små barn påverkas av nya relationer och hur en sådan introduktion bör gå till?
Tacksam för svar!