• superado

Hur påverkas en treåring av ny relation?

Jag har en son som är 4,5 år. Eftersom jag har han på heltid så händer det rätt snabbt han träffar killar som jag träffat (inte för det varit några massa men under dessa år har de blivit några)

Visst ska man lyssna på den andra föräldern, MEN din kille är faktist den som bestämmer vem som ska träffa hans son på hans tid med honom. INTE mamman.

Att hota med att söka ensam vårdna p.g av att pappan vill låta dig o sonen träffas säger ju ganska mycket om mamman. Hon anser väll då att han skulle va en dålig förälder som inte tänker på sitt barn (att låta sitt barn träffa sin partner sedan 6 månader tillbaka gör en värkligen inte till en dålig förälder) Men däremot att hota om ensam vårdnad och att pappan inte ska få träffa barnet osv tycker jag tyder på att man inte sätter barnets bästa främst!!!
    De hon hotar med kommer hon ingen vart med. Pappan behöver inte känna sig rädd att förlora vårdnaden. Ni borde läsa lite på internet om hur man kan förlora vårdnaden. Eller ringa familjerätten och fråga. Om han nu känner sig rädd för att de skulle bli vårdnadstvist om du o barnet börjar träffas.

Hur min son påverkas av att träffat några olika killar jag haft, tja de vet jag inte men skulle tro possetivt eftersom vi oftast då hittat på något roligt då.
    Visst tänker jag på de ibland att om min sambo sedan några månader tillbaka skulle göra slut så skulle de va tråkigt för min son men nu tror jag inte vi kommer göra de och förhoppningsvis så kommer ju de hela resultera i ett syskon så
    Jag lägger mig inte i vem min sons pappa låter vår son träffa , jag litar på att han precis som jag inte gör nått som man tror skulle skada vår son.

O sen hur skulle ni kunna va så säkra på er relation? Va inte hon och han de oxå när de skaffade barn , allt kan ju faktist inte gå som man tänkt sig alltid.

Hoppas de löser sig!

Svar på tråden Hur påverkas en treåring av ny relation?