Vad är det för fel på mig?
Detta stämmer exakt in på mig!! Hur har det gått för er andra? Eller nån annan med samma?
Detta stämmer exakt in på mig!! Hur har det gått för er andra? Eller nån annan med samma?
Hur gick det sedan? Detta är så likt det jag har!
Jag hade yrsel i en period för några år sedan. Jag gick till.min massör som också var utbildad sjuksköterska och fysioterapeut. Hon sa att det var kristallsjukan jag hade så jag fick göra olika övningar där man vridet på huvudet höger till vänster i olika vinklar i ca 10-15 minuter. Kommer dock inte ihåg vad övningen hette. Övningarna var till för att få kristallerna tillbaka på rätt ställe och efter man gjort övningarna var det viktigt att hålla huvudet rakt och inte göra några snabba rörelser åt sidan/upp eller ner. Gjorde övningarna i några dagar och efter det så försvann yrseln!
tack för svar!
ksn kristallsjukan bara dyka upp sådär?!
jag misstänker dock mitt kommer från spänningar i nacken.
Gammal tråd men svarar om det kan hjälpa någon. Har haft kristallsjuka av och till i många år, triggas ofta när jag är stressad eller sovit dåligt en längre period. Kan bli så illa att man raglar fram och måste hålla sig i väggarna, syns väldigt tydligt på ögonrörelserna som antingen går ofrivilligt upp och ner eller sida till sida.
En jättebra förklaring och enkel övning man kan göra själv som faktiskt funkar hittade jag här: