Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Vad är det för fel på mig?

Låter som stress. Spänningar i nacken kan orsaka yrsel. Kan komma som både enstaka "snurrningar" och att det hela tiden gungar som om man gick på en båt. Försök att inte knipa ihop nacken, dvs sänk hakan. Det kan dock dröja länge innan man blir av med det. Att jag gissar på just stress är för att du även nämner ljuskänslighet också. Stresshomronerna gör att pupillerna utvidgas och man blir mer känslig för ljus och få ett lite "annorlunda seende".

• sagoskog
    Lick it up skrev 2011-03-03 10:29:13 följande:
    Kan man få som värk i ögonen då?Fel på synden har jag iaf inte, Sist det kolades så var jag översynt elelr vad det hette och för 1 år sedan kolade jag synen igen pga det var krav för att få börja köra bil.
    Hjälper massage av nacken tro?
    realist skrev 2011-03-03 10:06:28 följande:
    Då var det de här manövrarna han gjorde. Det är inte alls trevligt att bli utsatt för det, men så många som 80-90% av patienter med yrsel blir hjälpta av de här rörelseövningarna.
    Okej, ja han sa bara att det var bra men ej helt 100% så derför ville han skicka mig vidare i och med det ej blev 100% bra med dom övningarna.
    Är det bara övningar man ska göra eller får man hjälp?
    Hur ofta ska man göra övningarna?
    Värk vet jag inte, inte heller fel på synen som i synfel, men man kan bli ljuskänslig. Det kan hjälpa med massage och tänk på hållningen. Det viktigaste är att inte knipa ihop nacken därbak, dvs skjuta upp hakan. Då blir det liksom ett tryck på alla nerver och sånt därbak.
Svar på tråden Vad är det för fel på mig?