• Edah

Vad är det för fel på mig?

Jag kände så under en ganska lång period och det visade sig vara utmattningssyndrom och stress. Sjukskrivning och terapi blev min lösning!

• Edah
    Lick it up skrev 2011-03-03 09:57:11 följande:
    Stress jo tack det e det med 3 barn,hushållsarbeten osv men sen har jag också Panikångest men yrsel så länge har jag aldrig upplevt så det blir även nytt för mig faktist, men det kanske är en tilltagande grej i min panik
    Låter som mig - tre barn, heltidsarbete, hushållet, kontakt med vännerna, träna... upp på det drag mot depression och panikångesthistorik. Det smög sig på långsamt med yrseln för mig - tillslut var jag övertygad om att jag hade en tumör och vågade inte gå till dr. När jag väl kom dig, blev sjukskriven och fick egen tid att hitta mig själv och varva ner (jag var SÅÅÅ uppe i varv och tyckte inte att jag var ett dugg stressad) så dämpades yrseln rätt snabbt. Under det första året kom det tillbaks så fort jag blev stressad eller gick snabbt men nu två år senare är jag så gått som yrselfri men jag har jobbat hårt med mig själv för att komma hit.

Hoppas att du får rätsida på din yrsel! 
  • Edah

Jo just det - spänningar i nacken, ögonen (som om de var överansträngda) och öronen (går lätt över i susningar/spänningar) var också med i detta sjukdomsförlopp för mig! Jag köpte en spikkudde och en spikmatta vilket hjälpte en del. Just spikkudden hjälpte mig att slappna av när hjärnan gick på högvarv!

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?