Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Kampen om mössans vara eller inte vara!

Såklart har man inte mössa på sig i klassrummet eller när man äter.
    Lite vett o etikett vill jag ha.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anna Paulita skrev 2011-03-02 22:23:20 följande:
    Fast varför? Förr i tiden hade man hatt på sig inomhus för det var ett mode. Nu är keps och mössa mode igen, varför inte ändra på reglerna då?
    Nja, herrar tog väl alltid av sig hatten förr.
    Damerna fick ha sina på sig o det kan ju bero på att de kanske var fastnåladei vfrisyren (gissar dock bara).

Visst kan man välja sina strider men jag tycker det är konstigt att dagens ungar inte får lära sig hemifrån att mössan ska av.

Jag är kanske gammalmodig men det skiter jag i.
    Mössa är ett plagg man bär utomhus anser jag.
  • La Lola
    MintMint skrev 2011-03-02 22:39:55 följande:
    Jag jobbar som lärare på högstadiet. Jag är stenhård på att alla mössor/kepsar/luvor ska AV under lektionstid. Det handlar inte om vett och etikett på något vis, utan att jag faktiskt vill SE mina elever. Både bokstavligt och bildligt talat. De har nämligen en tendens att "gömma" sig bakom sina huvudbonader, och så vill jag inte ha det. (Inte eleverna heller tror jag, eftersom jag inte behöver ta så många diskussioner kring det. De vet vad som gäller helt enkelt, och 99% av mina elever plockar av sig när de går in på lektionerna helt enkelt. )
    Tummen upp för dig!
  • La Lola
    MintMint skrev 2011-03-02 22:55:11 följande:
    Ja, det är otroligt viktigt att ställa krav på eleverna och att våga göra det. De ska  ju vara "förberedda för att gå ut i samhället" efter skolan, och man kan ju inte släppa ut vad som helst.Skrattande
    Tummen upp igen!
Svar på tråden Kampen om mössans vara eller inte vara!