Vårtur2010 skrev 2011-04-08 10:08:26 följande:
Har läst det mesta av vad ni skrivit och oj vad jag känner igen mig
i era tankar och känslor.
Vi gör också IVF, har nu förbrukat alla våra landstingsfinansierade försök. Har ett MA och 2 MF i bagaget på lite mer än 6 månader, en tuff resa att göra när man redan håller på med IVF. Har blivit gravid på 2 av 3 IVF försök och han med ett hemmabygge(har aldrig blivit gravid på egen hand innan)
Var på mitt första samtal med kurator i veckan, kan väl säga att det innebar 1 timmes gråtande...
I veckan var vi och lämnade blodprover för kontroll av kromosomfel, hur mitt blod koagulerar och hormonvärdena. Tydligen tar det ca 2 månader innan vi får svar på det.
Försöker nu ta till allt för att vi ska lyckas med den lilla rackaren vi har i frysen(får betala själva för att få den insatt) har börjat med zonterapi, ska be om test för att kontrollera immunförsvaret osv. Känns som att man vill ha koll på allt och måste be om varje sak för läkarna erbjuder inte det.
Hoppar gärna in i denna tråden, vill ni veta mer om mig så står det mycket i min presentation. Om avundsjukan som man kan känna mot andra som har det så lätt och bara blir gravida mm..
Välkommen hit!!
Men jisses! Vi har ju nästan samma historia! Fast mitt MA var resultatet av en "hemmaproduktion" (första och enda gången vi blivit gravida naturlig väg på 7 år).
Vi har också pratat om att ta kuratorhjälp men väntar tills vi får reda på provsvaren från MF-utredningen.
Jag får tillbaka provsvaren inom tre veckor hoppas jag.
OCH jag har precis bokat tid för min första zonterapi! Hur har du upplevt det? jag hoppas att det kan hjälpa mig att få rätt balans i kroppen.
Hur länge har ni försökt?
Lycka till med allt iallafall och som sagt, välkommen att skriva av dig om allt och inget!!